New Skool Media 'verslaat' corona

New Skool Media 'verslaat' corona
  • Media
  • 1 jun 2021 @ 11:02
  • 6651 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Uitgevers

New Skool Media, uitgever van magazines en merken als EW, delicious., Seasons en Knip Mode, laat in coronajaar 2020 een groeiend ebitda-resultaat zien van 5 miljoen euro.

New Skool Media (NSM), - 19 consumentenmerken, 300.000 abonnees, 167 werknemers – maakt bekend dat de genormaliseerde ebitda in 2020 uit kwam t op 5,0 miljoen euro bij een omzet van 43 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat van de op één-na-grootste magazine-uitgever van Nederland kwam in 2020 uit op 1,2 miljoen euro. De ebitda groeide hiermee met 4%, het bedrijfsresultaat met 15%.

Ondanks de coronacrisis en een omzetdaling van 12% door het wegvallen van grootschalige events zoals het Truckstar Festival, een lagere losse verkoop vanwege de lockdown en druk op de advertentiemarkten, laat het bedrijf in 2020 goed resultaat zien. In tegenstelling volgens New Skool Media tot andere uitgeverijen die een flinke veer moeten laten.

Ondanks de coronacrisis en een omzetdaling van 12% door het wegvallen van grootschalige events laat de uitgveerij prima cijfers zien

CEO Erwin van Luit: ‘De basis van alles is dat wij sterk zijn in het bouwen van communities rond special interest-merken. Juist in deze tijd is daar een grote behoefte aan. New Skool Media bewijst dat het exploiteren van magazine-merken wel degelijk succesvol, rendabel en leuk kan zijn. Als je maar een heldere strategie hebt, tijdig duidelijke portfoliokeuzes maakt, altijd kostenbewust opereert, slim investeert, maar bovenal de loyale abonnee centraal stelt in je bedrijfsmodel. In de pers wordt recent de indruk gewekt dat de magazine-markt implodeert. New Skool Media bewijst dat dit in haar geval geenszins het geval is.’

Marketing-intelligence

CFO Lars Duurinck bij genoemde uitgeverij: ‘De sterke focus op efficiency-verbetering tijdens deze coronacrisis heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Daarnaast hebben we de crisis ook kunnen aangrijpen om een aantal (digitale) ontwikkelingen te versnellen en tegelijkertijd hebben we de focus op betalende (loyale) abonnees vergroot door verder te investeren in marketing-intelligence. Daardoor hebben we in 2020 onze abonnementen-omzet verder gestabiliseerd en voor verschillende merken laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan de digitale abonnementen van EW Magazine en Beleggers Belangen. Onze user-omzet bedraagt hierdoor inmiddels 90% van onze totale omzet.’

Vertrouwen in de toekomst

De omzet en winst laten ook in de eerste maanden van 2021 een verdere groei zien en geven volgens Van Luit en Duurinck veel vertrouwen voor de toekomst van NSM. Naast de volgende stappen op het gebied van marketing en digitalisering staat een aantal gerichte innovaties op de rol. Van Luit: ‘Hiermee ontstaan nieuwe verdienmodellen voor bestaande en nieuwe doelgroepen. Ook blijven we zoeken naar acquisitie- en samenwerkingsmogelijkheden voor onze merken.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken