[podcast] Het succes achter virtuele influencers

[podcast] Het succes achter virtuele influencers
  • Content
  • 3 jan 2020 @ 09:52
  • 15120 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?

Marije Brom deed onderzoek naar virtuele influencers en legt de drie belangrijkste factoren van hun succes bloot: realisme, authenticiteit en antropomorfisme.

Ook staan er steeds meer merken op die een eigen virtuele influencer ontwikkelen, zoals KFC met hun hipsterversie van Colonel Sanders. Volgens Trendwatching zijn deze zogenoemde brand avatars een van de vijf trends voor 2020. In de VS volgen veel jonge meiden virtuele influencers en hebben merken als Nike en Samsung deze ontwikkelingen al omarmd. Alhoewel virtuele influencers nog een ontwikkeling is die volwassen moet worden, lijken zij voor sommige doelgroepen al een van de nieuwe touchpoints te worden in de customer journey.

Beluister eerdere afleveringen hier.

Beluister deze aflevering hieronder:



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken