[podcast] Het succes achter virtuele influencers
- Content
- 3 jan 2020 @ 09:52
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - InfluencermarketingContent
- 3 jan 2020 @ 09:52
- Redactie Contentmarketing
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?
Marije Brom deed onderzoek naar virtuele influencers en legt de drie belangrijkste factoren van hun succes bloot: realisme, authenticiteit en antropomorfisme.
Ook staan er steeds meer merken op die een eigen virtuele influencer ontwikkelen, zoals KFC met hun hipsterversie van Colonel Sanders. Volgens Trendwatching zijn deze zogenoemde brand avatars een van de vijf trends voor 2020. In de VS volgen veel jonge meiden virtuele influencers en hebben merken als Nike en Samsung deze ontwikkelingen al omarmd. Alhoewel virtuele influencers nog een ontwikkeling is die volwassen moet worden, lijken zij voor sommige doelgroepen al een van de nieuwe touchpoints te worden in de customer journey.
Beluister eerdere afleveringen hier.
Beluister deze aflevering hieronder:
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing