Vice breidt audiopropositie uit

Vice breidt audiopropositie uit
  • Content
  • 7 jun 2019 @ 11:10
  • 25630 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersContent

Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.

Uit onderzoek van Vice onder de eigen doelgroep blijkt dat de belangrijkste reden voor jonge mensen om een podcast te luisteren is dat ze dit kunnen doen terwijl ze druk bezig zijn met andere zaken. Door meer in te zetten op audio wil Vice nu samen met zijn adverteerders de doelgroep van passende content voorzien.

Te Lui Om Te Lezen biedt jongeren de kans om Vice-artikelen te luisteren. Ook produceerde Vice+, als onderdeel van een mediacampagne van ING, de redactionele podcast Nieuw Geld en heeft Virtue (het creatieve bureau van Vice) voor Albert Heijn de podcast Op Ons Bord bedacht en geproduceerd. Daarnaast is in samenwerking met Dag en Nacht Media de nieuwe podcast De Wereld van Vice Sports gelanceerd.

Tim de Gier, co-founder van Dag en Nacht Media, laat weten: 'Soms weet je na het opnemen van één zin al dat het een goede show gaat worden. Dat was hier het geval. De toon en sfeer van de content van Vice Sports lenen zich goed voor podcasts.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken