El Contento en Knak slaan handen ineen

El Contento en Knak slaan handen ineen
  • Content
  • 12 apr 2019 @ 11:18
  • 27391 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentStrategie

El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.

In Zweden heeft Knak vestigingen in Stockholm en Visby (Gotland). CEO Patrik Björkander is opgetogen over het samenwerkingsverband met El Contento. 'Het past in onze groeistrategie. Met verschillende hubs kunnen we onze klanten beter bedienen. Dankzij de expertise van El Contento op het gebied van merkverhalen en merkbeleving, hebben we nu meer toegevoegde waarde.'

In het Nederlands is 'knak' het geluid van wanneer er iets breekt, in het Zweeds staat het voor het geluid van een bloem die openspringt.  'De betekenis sluit naadloos aan op ons DNA', vindt Esmée Beekman, CEO van Knak in Nederland. 'Wij ontwikkelen concepten en content waarmee onze klanten organisch groeien en bloeien. Maar als bureau willen we tegelijkertijd breken met conventies en een ander geluid laten horen.'

DNA-traject

In Zweden richt Knak zich van origine op merkidentiteit en merkbeleving. Het Nederlandse Knak voegt daar een nieuw ontwikkeld DNA-traject voor merken aan toe. 'Door de samenwerking zijn we nu in staat om het DNA van een bedrijf functioneel in beeld en taal te vangen. In de overload aan content en boodschappen gaan wij terug naar de kern. Als iedereen hard schreeuwt, kun je beter fluisteren om echt gehoord te worden', aldus Beekman.

De propositie van Knak luidt: ontdek je DNA, vertel je verhaal, toon je identiteit en win het vertrouwen. 'Als je niet wie je bent en hoe de wereld jouw bedrijf ziet, wordt het lastig om de aandacht te vangen. De redactionele formats die we voor klanten ontwikkelen, zijn gebaseerd op inzichten die we uit journalistiek onderzoek destilleren', zegt André Bisschop, creative director van Knak. 'Relevantie wordt steeds belangrijker. Door terug te gaan naar de kern en gericht content te creëren waarmee je het vertrouwen wint, bereik je meer met minder.'

In Nederland werkt Knak onder meer voor CZ, FD Media en Royal Jongbloed. In Zweden werkt Knak onder meer voor Visita, Bergman Center en Best Western Strand Hotel.

Ga voor meer informatie naar de website.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken