Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing
![Redactie Contentmarketing](/auteurs/redactie-contentmarketing/redactie-content.gif)
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Bunq kiest 3sixtyfive
Online bank Bunq heeft na aan pitch gekozen voor influencer marketingbureau 3sixtyfive uit Haarlem. Het bureau gaat samen met influencers de nieuwe 'green card' van Bunq in zes landen onder de aandacht brengen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[podcast] Het succes achter virtuele influencers
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
LVB breidt team uit met 3 talenten
Contentmarketingbureau LVB uit Amersfoort heeft drie nieuwe werknemers aan zich weten te binden: (v.l.n.r.) Mick Romeijn, Xaviera Wong a Soy en Jana Simmelink.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Influentials start TikTok-marktplaats
De Rotterdamse influencer scale-up Influentials gaat zich naast Instagram ook richten op het snelgroeiende social media-platform TikTok.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Jessica van Leeuwen (Sanoma): 'Influencer als onderdeel van marketingmix'
Jessica van Leeuwen, concept creatief bij Sanoma Sync, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, aanstaande dinsdag (10 september) in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met haar vooruit.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Mobiel.nl kiest BetterMatter
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter, het zusterbureau van activatiebureau Kumpany.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
KLM wint twee internationale Content Marketing Awards
KLM en Hearst Create hebben met Holland Herald, het inflight-magazine van de vliegtuigmaatschappij, twee prijzen gewonnen bij de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Lego kiest voor LVTPR
PR-bureau LVTPR gaat aan de slag met de PR- en communicatieactiviteiten voor speelgoedmerk Lego.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Bram Draaijer digital planner bij FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft Bram Draaijer aangesteld als digital planner. Hij komt van Isobar. Met de aanstelling van Draaijer wil het hoofdstedelijke reclamebureau zijn digitale expertise verbreden en verdiepen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Vice breidt audiopropositie uit
Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Sanoma zet in op online video met outstream proposities
Video advertising is een van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising, stelt Sanoma. Het mediabedrijf zet daarom in op outstream proposities: video's die profiteren van de kracht van redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Lassie lanceert influencer campagne
Rijstmerk Lassie lanceert in samenwerking met influencer Hanwe een vierdelige content-serie genaamd 'Niet te vreten'. In de serie gaat Hanwe bij kinderen van wie de ouders niet kunnen koken thuis langs.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en Linda deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazines en influencers op vrouwen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Snapchatters naar de stembus
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Mediatic breidt klantenbestand uit
Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam is aan de slag voor vier nieuwe opdrachtgevers: Wahl, Viisi, Go Lemon en EVG Start.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Hans Kok en Wijnand van den Heuvel naar Qionly
Qionly heeft zich versterkt met de komst van twee senior professionals. Hans Kok gaat bij het Amsterdamse marketingadviesbureau aan de slag als strategy director en Wijnand van den Heuvel (foto) als operations director.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Suepar sluit zich aan bij Endeavour
Amsterdams filmbureau Suepar sluit zich aan bij Endeavour Group uit Haarlem. Met de integratie van Suepar bestaat de groep inmiddels uit elf bedrijven.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Close kiest voor Coopr
PR-bureau Coopr gaat de start-up Close ondersteunen bij het uitrollen van PR- en communicatieactiviteiten in Nederland. Close heeft een mobiel marketingplatform ontwikkeld waarmee eventorganisatoren informatie met bezoekers kunnen delen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Divimove haalt Dylan Haegens binnen
Influencer-netwerk Divimove voegt Dylan Haegens toe aan het portfolio. De YouTuber staat met ruim 2 miljoen abonnees bekend als een van de grootste influencers van Nederland.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Recruitmentbureau YoungCapital lanceert een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next. Reclamebureau Natwerk is verantwoordelijk voor de begeleidende introductiecampagne en pay-off.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
El Contento en Knak slaan handen ineen
El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Brompton Road ontwikkelt campagne voor Sparta
Shopper marketingbureau Brompton Road heeft in opdracht van Accel Group een on- en offline campagne ontwikkeld om de nieuwe Sparta M8b-fiets onder de aandacht te brengen bij e-bikend Nederland.
- AlgemeenNieuws Uefa Champions League trophy...Nieuws Warc: Voorzichtig optimisme,...Nieuws Vattenfall stopt met 'Fossielvrij...Weblog [column] Sneller, hoger, sterker…...Nieuws Hornbach helpt bezoekers Lowlands...Nieuws De zomerfavorieten van Dries Poels...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 30,...Weblog Column Hoe marketing en sales samen...Nieuws De marketingtransfers van week 29,...Weblog [column] Van marketeer naar...Nieuws Onderzoek: inclusieve reclame loontNieuws Inzenden jubileumeditie Mercurs...
- BureausNieuws SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's...Nieuws Motorola lanceert modeshow met...Nieuws Hoka prolongeert We are all born to...Weblog [column] Moeilijk doen hoort erbijNieuws Seepje vernieuwt en zet oprichter...Nieuws Campagne moet werkgevers bewust...
- ContentmarketingNieuws Surfmerk Devoted lanceert brandfilm...Nieuws Snapchat belicht bijzondere sporten...Nieuws Ster lanceert podcast Starten met...Weblog [column] Tussen de verwende yuppen:...Nieuws 'Consument ziet peulvrucht over het...Nieuws Center Parcs breidt contentstrategie...
- DesignWeblog [column] De paradox van muzikale AI...Nieuws Nieuwe logo Landal verwijst naar...Nieuws Antwerpen viert 20 jaar logo met...Nieuws Amsterdam Fashion Week en Nespresso...Nieuws Protest sportswear: kunst en sportWeblog [column] Wees zuinig op je logo!
- Food en RetailNieuws Guaraná Antarctica sponsort 40ste...Nieuws Wehkamp.nl doet nieuwe poging in...Nieuws [marketeer 207] Brenda Smith - cmo...Nieuws Jumbo lanceert als eerste super...Weblog Column Esprit uit de mode?Nieuws Blue Band mag naam 'Roombeter' niet...
- MediaNieuws [onderzoek] Vrouwen...Nieuws Toezichthouders spreken Meta aan op...Nieuws NLziet steekt ouderwetse...Nieuws 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe...Nieuws Zakia Guernina en Roel Burgman...Nieuws De zomerfavorieten van... Amarins de...
- Online MarketingNieuws AS Watson maakt bezwaar tegen boete...Nieuws Interview Bojan Brkic AutoScout24:...Nieuws Universiteit Utrecht stopt met XNieuws 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,...Nieuws Worldline en iO lanceren AI Smart...Nieuws Glasvezel rukt op, meer mobiel...
- SponsoringNieuws Sportmerk On viert vriendschap in...Nieuws Nederlandse medaillewinnaars per...Nieuws Campagne Nederlandse Loterij: wat is...Nieuws Nederlandse marketeer Den Hollander...Nieuws Kia geeft energie tijdens LowlandsNieuws Samsung helpt 3 x 3 basketballers...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »