Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing


Bunq kiest 3sixtyfive
Online bank Bunq heeft na aan pitch gekozen voor influencer marketingbureau 3sixtyfive uit Haarlem. Het bureau gaat samen met influencers de nieuwe 'green card' van Bunq in zes landen onder de aandacht brengen.

[podcast] Het succes achter virtuele influencers
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?

LVB breidt team uit met 3 talenten
Contentmarketingbureau LVB uit Amersfoort heeft drie nieuwe werknemers aan zich weten te binden: (v.l.n.r.) Mick Romeijn, Xaviera Wong a Soy en Jana Simmelink.

Influentials start TikTok-marktplaats
De Rotterdamse influencer scale-up Influentials gaat zich naast Instagram ook richten op het snelgroeiende social media-platform TikTok.

Jessica van Leeuwen (Sanoma): 'Influencer als onderdeel van marketingmix'
Jessica van Leeuwen, concept creatief bij Sanoma Sync, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, aanstaande dinsdag (10 september) in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met haar vooruit.

Mobiel.nl kiest BetterMatter
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter, het zusterbureau van activatiebureau Kumpany.

KLM wint twee internationale Content Marketing Awards
KLM en Hearst Create hebben met Holland Herald, het inflight-magazine van de vliegtuigmaatschappij, twee prijzen gewonnen bij de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland.

MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.

Lego kiest voor LVTPR
PR-bureau LVTPR gaat aan de slag met de PR- en communicatieactiviteiten voor speelgoedmerk Lego.

Bram Draaijer digital planner bij FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft Bram Draaijer aangesteld als digital planner. Hij komt van Isobar. Met de aanstelling van Draaijer wil het hoofdstedelijke reclamebureau zijn digitale expertise verbreden en verdiepen.

Vice breidt audiopropositie uit
Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.

Sanoma zet in op online video met outstream proposities
Video advertising is een van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising, stelt Sanoma. Het mediabedrijf zet daarom in op outstream proposities: video's die profiteren van de kracht van redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.

Lassie lanceert influencer campagne
Rijstmerk Lassie lanceert in samenwerking met influencer Hanwe een vierdelige content-serie genaamd 'Niet te vreten'. In de serie gaat Hanwe bij kinderen van wie de ouders niet kunnen koken thuis langs.

Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en Linda deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazines en influencers op vrouwen.

Snapchatters naar de stembus
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.

Mediatic breidt klantenbestand uit
Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam is aan de slag voor vier nieuwe opdrachtgevers: Wahl, Viisi, Go Lemon en EVG Start.

Hans Kok en Wijnand van den Heuvel naar Qionly
Qionly heeft zich versterkt met de komst van twee senior professionals. Hans Kok gaat bij het Amsterdamse marketingadviesbureau aan de slag als strategy director en Wijnand van den Heuvel (foto) als operations director.

Suepar sluit zich aan bij Endeavour
Amsterdams filmbureau Suepar sluit zich aan bij Endeavour Group uit Haarlem. Met de integratie van Suepar bestaat de groep inmiddels uit elf bedrijven.

Close kiest voor Coopr
PR-bureau Coopr gaat de start-up Close ondersteunen bij het uitrollen van PR- en communicatieactiviteiten in Nederland. Close heeft een mobiel marketingplatform ontwikkeld waarmee eventorganisatoren informatie met bezoekers kunnen delen.

Divimove haalt Dylan Haegens binnen
Influencer-netwerk Divimove voegt Dylan Haegens toe aan het portfolio. De YouTuber staat met ruim 2 miljoen abonnees bekend als een van de grootste influencers van Nederland.

YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Recruitmentbureau YoungCapital lanceert een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next. Reclamebureau Natwerk is verantwoordelijk voor de begeleidende introductiecampagne en pay-off.

El Contento en Knak slaan handen ineen
El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.

Brompton Road ontwikkelt campagne voor Sparta
Shopper marketingbureau Brompton Road heeft in opdracht van Accel Group een on- en offline campagne ontwikkeld om de nieuwe Sparta M8b-fiets onder de aandacht te brengen bij e-bikend Nederland.
- AlgemeenWeblog Hoeveel merk- en bedrijfswaarde kan...Nieuws State of Marketing Report 2025:...Nieuws Brenda Smith finalist European...Nieuws Hoe gaat het écht met jong talent?Nieuws [onderzoek] Nederland loopt...Nieuws Loyaliteitsranking restaurantketens:...
- B2BNieuws Wim Creative Agency neemt David...Nieuws Thijs de Boer versterkt creatief...Nieuws De marketingtransfers van week 10,...Nieuws Surf en Nikhef kiezen ServerDirect...Nieuws De marketingtransfers van week 9, 2025Nieuws Consultancybureau zet AI in voor...
- BureausNieuws Nieuw bureau Nami combineert...Nieuws Stabilo en KesselsKramer lanceren...Nieuws Zeeman verkozen tot meest duurzame...Nieuws Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:...Nieuws Hornbach trapt tuinseizoen af met...Nieuws Belastingdienst lanceert 'Aangifte...
- ContentmarketingNieuws Boekenbranche gaat los op BoekenweekNieuws NRC geeft abonnees toegang tot The...Weblog [column] Aspiratie - de vergeten...Nieuws Marnix Gymnasium werft met zee van...Weblog [column] Wacht niet op de perfecte...Weblog [column] Copywriter Brignull's werk...
- DesignWeblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...Nieuws Rabobank opent digitale deuren naar...Nieuws Geen reclame, maar kunst op...
- Food en RetailNieuws McDonald’s introduceert Old...Nieuws Kruidvat stoot bol van troon als...Nieuws Heineken zoekt wereldwijd naar...Nieuws Ikea Nederland verwelkomt op...Nieuws Protest tegen 'bedrieglijk groene'...Nieuws Just Eat Takeaway gaat...
- MediaNieuws KPN lanceert iconische telefoons...Nieuws [onderzoek] 'Gaming krachtig medium...Nieuws 'Human First, Human Last' wint...Nieuws Q&A onderzoekt onmisbaarheid...Nieuws Mediatrends: online mediaconsumptie...Nieuws EW Magazine lanceert...
- Online MarketingNieuws Vluchtelingenwerk Nederland en KLM...Weblog Marketingfacts FocusNieuws Think Yellow is Google Premier...Weblog [column] Bijnamen voor merken vormen...Nieuws Inschrijving geopend voor EMAS...Nieuws YouTube wil welzijn van tieners...
- SponsoringNieuws Cupra breidt betrokkenheid bij...Nieuws EasyToys en Steffie Weterings: It's...Nieuws Heineken sluit langdurig partnership...Nieuws Plus terug als Official Partner van...Nieuws Enterprise stuurt Ajax-fans op...Nieuws Rabobank keert terug in het wielrennen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [analyse] 'Trump buigt voor Big Tech - niet andersom'
- [onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie
- [onderzoek] Bijna 40 procent Nederlandse vrouwen overweegt...
- 'My name is Bezos, Jeff Bezos'
- Brenda Smith finalist European Marketer of the Year 2025
- Hoe gaat het écht met jong talent?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center