Gerrit Piksen keynote op WMMS: 'Medewerker is sleutel tot succes'
- B2b
- 11 jun 2019 @ 11:20
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - KlantenEvenement
- 11 jun 2019 @ 11:20
- Redactie Contentmarketing
Gerrit Piksen, expert customer experience bij marktonderzoeksbureau SAMR, is aangekondigd als keynote speaker op Where Marketing Meets Service, maandag 17 juni in DeFabrique te Utrecht. Wat verstaat Piksen onder klanttevredenheid?
Waar bedrijven vroeger vooral werden gezien als klantgericht als ze de basis op orde hadden, kunnen ze zich daar vandaag de dag niet meer positief mee onderscheiden. Twee punten waarop ondernemingen wel relevant kunnen zijn, zijn uitstekende klanttevredenheid en maatschappelijk bewustzijn.
SAMR heeft naar eigen zeggen een schat aan informatie over hoe consumenten tegen bedrijven aankijken. Sinds 2007 reikt het marktonderzoeksbureau de prijs Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland uit. Voor deze prijs geven consumenten continu hun meningen over bedrijven. 'We vragen ze niet alleen een cijfer te geven, maar ook een toelichting waarom ze het bedrijf klantvriendelijk vinden', aldus Piksen. 'Wat we zien is dat bedrijven klantvriendelijker worden. Vergeleken met een paar jaar geleden liggen de scores dichter bij elkaar. De bedrijven in de top tien scoorden vroeger ruim anderhalve punt hoger dan de middenmoot, nu is dat nog maar 0,7 punt.'
Veel bedrijven claimen de klant centraal te stellen, maar hoe leef je die gouden regel daadwerkelijk na? Piksen: 'Ik kom vaak over de vloer bij winnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Veel van deze winnende bedrijven zeggen dat oprecht betrokken zijn bij de klant in het DNA van het bedrijf moet zitten. Als in de top die keuze niet wordt gemaakt, ga je nooit tot op het laagste niveau voor elkaar krijgen dat een medewerker alles voor de klant doet Het begint absoluut bij de top, maar je hebt ook leiders nodig die deze gouden regel daadwerkelijk uitdragen. Die leiders moeten de vrijheid hebben om die regel op zo'n manier in te vullen dat zij denken dat het beste is voor het bedrijf. Uiteindelijk is de medewerker de sleutel tot succes.'
Aanmelden
Where Marketing Meets Service vindt plaats op maandag 17 en dinsdag 18 juni in DeFabrique te Utrecht. Op dit event vindt de bezoeker nieuwe inzichten en trends daar waar marketing en service elkaar raken. Een reis langs alle touchpoints van de customer journey op basis van succesvolle cases, best practices en persoonlijke klantverhalen. Meld je hier (gratis) aan. Ga voor meer informatie naar de website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing