Google's Digitale Werkplaats Nima gecertificeerd

Google's Digitale Werkplaats Nima gecertificeerd
  • B2b
  • 5 apr 2019 @ 10:33
  • 32290 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • KennissessieArbeidsmarktHR

Google biedt ondernemers en studenten workshops aan over onder meer het vergroten van hun online zichtbaarheid. Wie de training met goed gevolg aflegt, ontvangt hiervoor vanaf nu een door Nima onderschreven certificaat.

Google's Digitale Werkplaats heeft een uitgebreid aanbod van online trainingen. Zo kunnen deelnemers onder meer leren over mobiel in contact komen met klanten, contentmarketing en inzicht krijgen in online klantcontact. Wie alle 26 modules afrondt en de testvragen correct beantwoord, ontvangt een certificaat dat naast IAB Europe en Open University nu ook onderschreven wordt door Nima.

Martin Huisman, voorzitter van Nima, laat weten: 'Een belangrijk deel van marketing en marketingcommunicatie is de afgelopen jaren verschoven naar het digitale domein. Nima streeft ernaar om het voor opdrachtgevers, werkgevers en professionals in het vak duidelijk te maken wat het niveau is van marketeers. Het certificeren van Google's Online Digitale Werkplaats illustreert dat Nima de onderwijsinspanningen van Google en zijn deelnemers aan de werkplaats op waarde schat.'

Voor MKB’ers zijn er volop kansen om online meer groei te realiseren. Zo verkoopt het Nederlandse MKB bijvoorbeeld slechts 15% online, terwijl 82% van de consumenten online koopt (bron: DESI 2018). Google is daarom eind 2015 gestart met de Digitale Werkplaats, waarmee ondernemers de kans krijgen om de gewenste digitale vaardigheden te leren. Inmiddels hebben zo’n 115.000 Nederlanders de trainingen van de Digitale Werkplaats gevolgd en worden er naast trainingen voor ondernemers inmiddels ook voor studenten en werknemers speciale online en offline trainingen georganiseerd.

Pim van der Feltz, directeur Google Nederland: 'Wij geloven dat het internet kansen biedt voor iedereen. Daarom willen we mensen graag laten ervaren hoe het internet hen kan helpen hun doelen te bereiken, zoals de groei van het eigen bedrijf of het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt. Sinds eind 2015 organiseren we daarom in Nederland online en offline trainingen met ons programma de Digitale Werkplaats, waaraan al zo’n 115.000 Nederlanders hebben deelgenomen.'

Ga voor meer informatie naar de website.

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken