Jaguar Land Rover en BMW ontwikkelen samen elektrische aandrijftechniek

  • B2b
  • 7 jun 2019 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieInnovatie

Automerken BMW Group en Jaguar Land Rover slaan de handen ineen voor de ontwikkeling van een volgende generatie Electric Drive Units (EDU's). Doel is om toekomstige elektrische aandrijftechniek naar een hoger niveau te tillen.

Ook moet de samenwerking de grootschalige uitrol van ACES-voertuigen (autonomous, connected, electric, shared) versnellen. De samenwerking is gebaseerd op de ervaring van beide automerken op het vlak van elektrificatie. De kwaliteiten van Jaguar Land Rover komen naar eigen zeggen vooral tot uiting in de Jaguar I-PACE, 's werelds eerste elektrische premium-SUV. BMW Group op zijn beurt heeft kennis van het ontwikkelen en produceren van elektrische aandrijftechniek in eigen huis, sinds de lancering van het BMW i-submerk in 2013.

In een persverklaring: 'Door intensief samen te werken, profiteren beide autoproducenten van meer efficiency door gezamenlijk onderzoek, ontwikkeling en productieplanning. Schaalvoordelen worden behaald dankzij de gezamenlijke inkoop in de gehele toeleveringsketen. De EDU's worden ontwikkeld door een team van Jaguar Land Rover- en BMW-experts in samenwerking met de twee merken, zodat het karakter van de EDU naadloos aansluit op dat van het betreffende model.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken