Jaguar Land Rover en BMW ontwikkelen samen elektrische aandrijftechniek
- B2b
- 7 jun 2019 @ 11:55
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - StrategieInnovatie
- 7 jun 2019 @ 11:55
- Redactie Contentmarketing
Automerken BMW Group en Jaguar Land Rover slaan de handen ineen voor de ontwikkeling van een volgende generatie Electric Drive Units (EDU's). Doel is om toekomstige elektrische aandrijftechniek naar een hoger niveau te tillen.
Ook moet de samenwerking de grootschalige uitrol van ACES-voertuigen (autonomous, connected, electric, shared) versnellen. De samenwerking is gebaseerd op de ervaring van beide automerken op het vlak van elektrificatie. De kwaliteiten van Jaguar Land Rover komen naar eigen zeggen vooral tot uiting in de Jaguar I-PACE, 's werelds eerste elektrische premium-SUV. BMW Group op zijn beurt heeft kennis van het ontwikkelen en produceren van elektrische aandrijftechniek in eigen huis, sinds de lancering van het BMW i-submerk in 2013.
In een persverklaring: 'Door intensief samen te werken, profiteren beide autoproducenten van meer efficiency door gezamenlijk onderzoek, ontwikkeling en productieplanning. Schaalvoordelen worden behaald dankzij de gezamenlijke inkoop in de gehele toeleveringsketen. De EDU's worden ontwikkeld door een team van Jaguar Land Rover- en BMW-experts in samenwerking met de twee merken, zodat het karakter van de EDU naadloos aansluit op dat van het betreffende model.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management