Pega optimaliseert klantenreis voor Bol.com
- 3 nov 2021 @ 14:24
- Ryan Baij
Bol.com heeft softwareleverancier Pega uitgekozen om de klantenreis van het bedrijf onder de loep te nemen en te verbeteren waar nodig.
In 2020 startte Bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel.
Pega Customer Decision Hub is gebaseerd op realtime AI, waardoor Bol.com nog beter kan inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering. Uitgangspunt van de partijen is dat de 1-op-1 Customer Journey verder wordt geoptimaliseerd.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe... 14-07-2025
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers