Pega optimaliseert klantenreis voor Bol.com

Pega optimaliseert klantenreis voor Bol.com
  • B2b
  • 3 nov 2021 @ 14:24
  • 15556 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Innovatie
  • 3 nov 2021 @ 14:24
  • 15556 x gelezen
  • Ryan Baij

Bol.com heeft softwareleverancier Pega uitgekozen om de klantenreis van het bedrijf onder de loep te nemen en te verbeteren waar nodig.

In 2020 startte Bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel.

Pega Customer Decision Hub is gebaseerd op realtime AI, waardoor Bol.com nog beter kan inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering.  Uitgangspunt van de partijen is dat de 1-op-1 Customer Journey verder wordt geoptimaliseerd.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken