Pega optimaliseert klantenreis voor Bol.com

- 3 nov 2021 @ 14:24
- Ryan Baij
Bol.com heeft softwareleverancier Pega uitgekozen om de klantenreis van het bedrijf onder de loep te nemen en te verbeteren waar nodig.
In 2020 startte Bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel.
Pega Customer Decision Hub is gebaseerd op realtime AI, waardoor Bol.com nog beter kan inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering. Uitgangspunt van de partijen is dat de 1-op-1 Customer Journey verder wordt geoptimaliseerd.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Monitor Consumentengedrag: vitale start 2023, run op horeca
- Accenture Life Trends 2023: vijf wereldwijde trends
- SNP Natuurreizen neemt women-only reizen
- Kirsten Andres van Nima naar Nationaal Ouderenfonds
- Column Businessplan op één A4 geeft focus
- Strategische denkers (10): Een goede strategie steekt een...
Laatste Nieuws
- ‘Social media belangrijkste middel... 26-01-2023
- De Beste Brabantse Marketeer 2022... 26-01-2023
- Eurostar Group: nieuwe merknaam en... 25-01-2023
- BouwBeurs zet vakvrouw in spotlight 23-01-2023
- SNP Natuurreizen neemt women-only... 23-01-2023
- Harting bekroond met de Best of... 20-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day