Pega optimaliseert klantenreis voor Bol.com
- 3 nov 2021 @ 14:24
- Ryan Baij
Bol.com heeft softwareleverancier Pega uitgekozen om de klantenreis van het bedrijf onder de loep te nemen en te verbeteren waar nodig.
In 2020 startte Bol.com de zoektocht naar een geïntegreerde marketingmachine van waaruit marketing beslissingen genomen worden. De organisatie koos na een pilotprogramma voor Pega Customer Decision Hub om haar bestaande marketingfundament te transformeren van transactioneel naar relationeel.
Pega Customer Decision Hub is gebaseerd op realtime AI, waardoor Bol.com nog beter kan inspelen en anticiperen op klantsignalen, van behoefte tot en met aankoop. Met de keuze voor Pega’s realtime AI maakt de organisatie de overstap van transactionele segmentatie, naar een sterke relationele benadering. Uitgangspunt van de partijen is dat de 1-op-1 Customer Journey verder wordt geoptimaliseerd.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing