Adform lanceert activatie first- and third party cookies

- 3 feb 2022 @ 11:34
- Ryan Baij
Adform heeft ID Fusion, ’s werelds eerste programmatic reclametechnologieplatform dat zowel first-party als third-party ID’s kan activeren, gelanceerd.
Het platform biedt adverteerders nu ook toegang tot de 50 procent van de internetgebruikers die voorheen onbereikbaar waren omdat hun apparaten, browsers en kanalen geen third-party cookies (meer) ondersteunen. De eerste campagneresultaten op het platform laten een stijging zien van 120 procent van het nettobereik, 60 procent minder media waste en tot wel drie keer hogere conversie-rates.
Adform heeft meerdere jaren aan het platform gewerkt met als doelstelling om een flexibele en schaalbare oplossing te creëren die zich aanpast aan elke browser en op elk apparaat. Volgens het reclametechnologieplatform is ID Fusion het eerste platform dat zowel first- als third-party ID’s op alle browsers en apparaten op een privacy-centrische manier identificeert, waardoor datagedreven targeting, optimalisatie en measurement ook weer mogelijk zijn op browsers die dit niet ondersteunen.
Oliver Whitten, Chief Operating Officer bij Adform, vertelt: ‘We zijn op een kantelpunt beland in de industrie. In reactie op de afschaffing van third-party cookies is een stortvloed aan nieuwe identifiers ontstaan. Deze identifiers worden niet ondersteund door legacysystemen die allen maar zijn gebouwd voor third-party ID’s, wat een enorme uitdaging vormt voor platforms die niet zijn voorbereid op de deadline van Chrome in 2023. We zien deze verschuiving niet alleen in Safari en Firefox, maar ook in Chrome, waar meer dan 10 procent van het Chrome-verkeer nu zonder ID’s van derden werkt.’
Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk van Adform, vult aan: ‘Het gefragmenteerde privacy- en ID-ecosysteem heeft geen behoefte aan oplossingen die binnen een vast kader werken, maar aan een veelzijdige, flexibele en schaalbare oplossing die zich kan aanpassen aan elke browser op elk apparaat. Wij geloven in een open internet-ecosysteem waarin gebruikers controle hebben over hun data en tegelijkertijd adverteerders de ruimte hebben om waardevolle inzichten te verzamelen waarmee ze impactvolle campagnes kunnen draaien. ID Fusion maakt dit mogelijk, doordat we zowel aan alle privacyrichtlijnen als aan de verwachtingen van CMO’s voldoen. Ik ben trots dat wij met ID Fusion adverteerders nu al in staat stellen om onafhankelijk van third-party cookies te adverteren zonder dat dit een negatief effect heeft op de campagneresultaten, en niet pas in 2023, wanneer de deadline van Chrome verstrijkt.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Winnaars Student Company van het Jaar bekend
- Column Reclamefeestjes: everyone is a winner
- Strategische denkers 11: Goede strategie moet vooral...
- Hein Schumacher treedt aan bij Unilever - exit Braams
- Willemsens (Disney): ‘Experimenteer met nieuwe ideeën’
- Markteffect: 'Humor in marketing: Wanneer ben je spot on en...
Laatste Nieuws
- BNP Paribas benoemt Jet Happel tot... 06-06-2023
- Hein Schumacher treedt aan bij... 02-06-2023
- Objective Platform wordt derde... 01-06-2023
- Willemsens (Disney): ‘Experimenteer... 01-06-2023
- Cybersecuritybedrijf Darktrace... 31-05-2023
- Strategische denkers 11: Goede... 31-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres