MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
- Content
- 25 jul 2019 @ 12:55
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - ContentFilm
- 25 jul 2019 @ 12:55
- Redactie Contentmarketing
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.
Dysconnected behandelt de impact van sociale media en artificial intelligence op onze maatschappij. Het verhaal gaat over Roxy, een millennial die het moeilijk vindt om haar plek in het leven te vinden. Alles wat ze doet is verbonden met de digitale wereld. Zo heeft ze zelfs een AI-therapeut, omdat ze steeds meer moeite krijgt met het onderscheid tussen haar online wereld en de echte wereld. MassiveMusic heeft dit verhaal ondersteund en de film voorzien van een naar eigen zeggen dramatische impactvolle soundtrack die ruimte laat aan emotie en de snelheid van de film.
Job Poels, music producer bij MassiveMusic, laat weten: 'We wilden de gemoedsstand van de hoofdpersoon reflecteren terwijl ze door een emotionele rollercoaster gaat. Vanwege de lengte van de film en de verschillen tussen iedere scene was het een uitdaging om het personage een consistente muzikale ondersteuning te geven, maar dat is gelukt.'
Regisseur Tom Schlagkamp voegt daaraan toe: 'Mijn doel met deze film is om geen oordeel te vellen over het onderwerp, maar een gevoel over te brengen, een intentie. MassiveMusic is erin geslaagd om iedere scene in geluid te vertalen met een mix van sprookjesachtige orkestratie, harde EDM-tracks en een gewaagd sound design.'
De korte film haalde de shortlist op het L.A. Shorts International Film Festival, waarbij de première plaatsvond bij Laemmle Noho op 21 juli. L.A. Shorts, dat dit jaar zijn 23ste editie beleefde, is het langstlopende korte film-festival van Los Angeles.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

