MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected

MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
  • Content
  • 25 jul 2019 @ 12:55
  • 18510 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentFilm

Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.

Dysconnected behandelt de impact van sociale media en artificial intelligence op onze maatschappij. Het verhaal gaat over Roxy, een millennial die het moeilijk vindt om haar plek in het leven te vinden. Alles wat ze doet is verbonden met de digitale wereld. Zo heeft ze zelfs een AI-therapeut, omdat ze steeds meer moeite krijgt met het onderscheid tussen haar online wereld en de echte wereld. MassiveMusic heeft dit verhaal ondersteund en de film voorzien van een naar eigen zeggen dramatische impactvolle soundtrack die ruimte laat aan emotie en de snelheid van de film.

Job Poels, music producer bij MassiveMusic, laat weten: 'We wilden de gemoedsstand van de hoofdpersoon reflecteren terwijl ze door een emotionele rollercoaster gaat. Vanwege de lengte van de film en de verschillen tussen iedere scene was het een uitdaging om het personage een consistente muzikale ondersteuning te geven, maar dat is gelukt.'

Regisseur Tom Schlagkamp voegt daaraan toe: 'Mijn doel met deze film is om geen oordeel te vellen over het onderwerp, maar een gevoel over te brengen, een intentie. MassiveMusic is erin geslaagd om iedere scene in geluid te vertalen met een mix van sprookjesachtige orkestratie, harde EDM-tracks en een gewaagd sound design.'

De korte film haalde de shortlist op het L.A. Shorts International Film Festival, waarbij de première plaatsvond bij Laemmle Noho op 21 juli. L.A. Shorts, dat dit jaar zijn 23ste editie beleefde, is het langstlopende korte film-festival van Los Angeles.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken