RTL introduceert veiling voor inkoop reclamezendtijd op TV

RTL introduceert veiling voor inkoop reclamezendtijd op TV
  • Media
  • 2 sep 2019 @ 13:37
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieMakers

RTL start vandaag met een nieuwe inkoopmogelijkheid: upfront guaranteed. Dit maakt het voor adverteerders mogelijk om tijdig GRP's (gross rating points) in te kopen met garantie op plaatsing.

Op die manier zijn adverteerders in een vroegtijdig stadium verzekerd van plaatsing van hun campagne op de zenders waar RTL de tv-spots voor verkoopt.

Op de veilingsite worden wekelijks kavels geplaatst waarop kan worden geboden. Elk kavel is een pakket van een aantal GRP's die in een bepaalde periode worden ingezet, zoals Moederdag of Kerst. De prijs is vastgesteld op basis van een TV-spot van 30 seconden en de doelgroep 25-54 jaar. Op basis van de wens van de inkoper kan dit worden vertaald naar een prijs voor een andere doelgroep en/of een andere spotlengte. De veiling werkt bij afslag, wat betekent dat het bedrag dagelijks wordt verlaagd, tot het wordt verkocht.

Ton Rozestraten, chief sales officer bij RTL, laat weten: 'Hiermee bieden we adverteerders eindelijk de gewenste garantie voorafgaand aan grote events. Wij proberen onze inkoopmogelijkheden altijd zo goed mogelijk op de behoeftes van onze adverteerders af te stemmen, in dit geval zekerheid. Ik ben er trots op dat we met deze veiling een innovatieve stap zetten met de verkoop van advertentieruimte op televisie.'

In de eerste fase kunnen alleen mediabureaus deelnemen aan de veiling. In een later stadium wordt het platform ook toegankelijk voor adverteerders. Ga voor meer informatie naar de website.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken