RTL introduceert veiling voor inkoop reclamezendtijd op TV
- Media
- 2 sep 2019 @ 13:37
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - UitgeefstrategieMakers
- 2 sep 2019 @ 13:37
- Redactie Contentmarketing
RTL start vandaag met een nieuwe inkoopmogelijkheid: upfront guaranteed. Dit maakt het voor adverteerders mogelijk om tijdig GRP's (gross rating points) in te kopen met garantie op plaatsing.
Op die manier zijn adverteerders in een vroegtijdig stadium verzekerd van plaatsing van hun campagne op de zenders waar RTL de tv-spots voor verkoopt.
Op de veilingsite worden wekelijks kavels geplaatst waarop kan worden geboden. Elk kavel is een pakket van een aantal GRP's die in een bepaalde periode worden ingezet, zoals Moederdag of Kerst. De prijs is vastgesteld op basis van een TV-spot van 30 seconden en de doelgroep 25-54 jaar. Op basis van de wens van de inkoper kan dit worden vertaald naar een prijs voor een andere doelgroep en/of een andere spotlengte. De veiling werkt bij afslag, wat betekent dat het bedrag dagelijks wordt verlaagd, tot het wordt verkocht.
Ton Rozestraten, chief sales officer bij RTL, laat weten: 'Hiermee bieden we adverteerders eindelijk de gewenste garantie voorafgaand aan grote events. Wij proberen onze inkoopmogelijkheden altijd zo goed mogelijk op de behoeftes van onze adverteerders af te stemmen, in dit geval zekerheid. Ik ben er trots op dat we met deze veiling een innovatieve stap zetten met de verkoop van advertentieruimte op televisie.'
In de eerste fase kunnen alleen mediabureaus deelnemen aan de veiling. In een later stadium wordt het platform ook toegankelijk voor adverteerders. Ga voor meer informatie naar de website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing