RTL introduceert veiling voor inkoop reclamezendtijd op TV
- Media
- 2 sep 2019 @ 13:37
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - UitgeefstrategieMakers
- 2 sep 2019 @ 13:37
- Redactie Contentmarketing
RTL start vandaag met een nieuwe inkoopmogelijkheid: upfront guaranteed. Dit maakt het voor adverteerders mogelijk om tijdig GRP's (gross rating points) in te kopen met garantie op plaatsing.
Op die manier zijn adverteerders in een vroegtijdig stadium verzekerd van plaatsing van hun campagne op de zenders waar RTL de tv-spots voor verkoopt.
Op de veilingsite worden wekelijks kavels geplaatst waarop kan worden geboden. Elk kavel is een pakket van een aantal GRP's die in een bepaalde periode worden ingezet, zoals Moederdag of Kerst. De prijs is vastgesteld op basis van een TV-spot van 30 seconden en de doelgroep 25-54 jaar. Op basis van de wens van de inkoper kan dit worden vertaald naar een prijs voor een andere doelgroep en/of een andere spotlengte. De veiling werkt bij afslag, wat betekent dat het bedrag dagelijks wordt verlaagd, tot het wordt verkocht.
Ton Rozestraten, chief sales officer bij RTL, laat weten: 'Hiermee bieden we adverteerders eindelijk de gewenste garantie voorafgaand aan grote events. Wij proberen onze inkoopmogelijkheden altijd zo goed mogelijk op de behoeftes van onze adverteerders af te stemmen, in dit geval zekerheid. Ik ben er trots op dat we met deze veiling een innovatieve stap zetten met de verkoop van advertentieruimte op televisie.'
In de eerste fase kunnen alleen mediabureaus deelnemen aan de veiling. In een later stadium wordt het platform ook toegankelijk voor adverteerders. Ga voor meer informatie naar de website.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid retailformules
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien
Laatste Nieuws
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
- 'Human First, Human Last' wint... 14-03-2025
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center