[storecheck] Kuala Lumpur
- Design
- 1 okt 2019 @ 07:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 1 okt 2019 @ 07:00
- Redactie Design
Het moest er echt van komen: met mijn gewonnen tickets (lucky golfshot) ging ik dan eindelijk naar KUL, oftewel Kuala Lumpur, hoofdstad van Maleisië.
In de vochtige hitte vluchtte ik de shopping malls in, met de rest van de stad - wat een drukte! De supermarkten waren dungezaaid in het centrum maar de Jaya Grocer, Cold Storage en Mercato zijn gecheckt. Met veel onbegrijpelijke, maar wel heel grappige verpakkingen, in de meest opvallende kleuren, liefst zo glimmend mogelijk. Naast Aziatische merken ook veel uit Australië, die er opvallend volwassen eruit zien, tegenover al dat cartoongeweld. Bersenang-senang!
Dead or alive
Een prachtige verpakking. De langwerpige vorm wordt goed benut met de verticale tekening van een Sherlock-kat en een ‘wanted’ muis. Ik ken het merk en product niet, maar het verhaal snap ik! Deze kaassnacks zijn zo lekker, dat de muizen er niet van af kunnen blijven. En ik ook niet! Het mooiste zie je pas als je de verpakking omdraait, wanneer je letterlijk de achterkant ziet.
Yo Bro Potato
Deze verpakking van Salted Egg knalt je tegemoet. De felle gele kleur heeft een scherp contrast met het wit, maar vooral met de zwarte rand. Slim, want zo heb je geen last van een eventueel donkere of lichte omgeving! Een mooie omkadering, waarbinnen alles gebeurt. Naast de gezouten eichips staat een duck from the hood op de verpakking. Compleet met hoodie en cap maakt hij deze chips cool. Zijn het zijn pootafdrukjes die gebruikt zijn voor ‘hier open scheuren’? Vet!
Grote mond
Wat een prachtig gebruik van transparantie. Niet alleen de kom met rijst heeft een venster, maar ook de mond van deze sumoworstelaar. En een grote mond heeft hij. Ook op het schap!
Rain and shine
Wat een geweldige naam: Milky Rain. De melk is zo licht gezoet en zacht alsof het regent op je tong. Opvallend frisse kleuren met tekst en grafiek. De Hema zou er jaloers op worden! Simpel, eenvoudig, aantrekkelijk, maar het merk erachter kan ik als westerling niet ontdekken.
Giller
Als je niet meer weet wat je moet doen, omdat je het honderdste chipsmerk bent, dan ga je voor impact, want het product kent iedereen nou wel. En dan maak je een parody of the stars met een hondje dat lijkt op Michael Jackson. Een zeer instagrammable beeld wat je zeker een keer gekocht moet hebben. Totdat het verboden wordt, denk ik. Giller!
Slimme noot
Nog zo’n dijenkletser. De walnoten van Kaka worden geroosterd door een vuurspuwende koe. Gelukkig is de walnoot slim want hij draagt een bril en creatief want hij heeft een krijtje in zijn hand. De kleur van zijn schil is wel erg mooi, mede dankzij de spotvernis. Maar de grote gniffel zit in de merknaam, die je niet meer vergeet, dat dan weer wel. Is hij toch heel slim?
Cool cat
Wederom tast ik in het duister wat Chop Chop is. Ik vermoed hele vieze chips of iets dergelijks of zijn het toch kattenbrokjes? Ook hier is de kat koel met omgekeerde baseballcap en koptelefoon om zijn nek. Mooi hoe de naam in zijn bek zit, het centrum van de aandacht.
Dit artikel is geschreven door Steven de Cleen van ProudDesign en stond in MarketingTribune 16, 2019.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management