2e editie Design in Motion Festival wordt nationaal

2e editie Design in Motion Festival wordt nationaal
  • Design
  • 16 feb 2022 @ 11:35
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Op 6 oktober 2022 is de 2e editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen dan 24 uur lang het beste motion design wereldwijd.

Op donderdag 6 oktober maken de commerciële advertenties in het straatbeeld plaats voor motion design. ‘DEMO wordt hiermee het niet alleen het grootste motion design-festival ter wereld, maar ook de grootste openluchttentoonstelling’, aldus Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar.

Open call voor DEMO

Voor DEMO wordt het beste en meest vooruitstrevende motiondesignwerk van gevestigde namen, maar ook van jonge en onbekende talenten van over de hele wereld geselecteerd. Om dit werk te vinden wordt er internationaal een open call uitgestuurd. Uit alle inzendingen wordt het beste werk geselecteerd door een team van curatoren onder voorzitterschap van Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar: ‘DEMO is niet alleen een nieuw soort designfestival, het transformeert ook het hele land in één grote levende tentoonstelling.’

DEMO: Van Amsterdam CS naar Nederland naar wereldwijd

Digital OOH-exploitanten Exterion Media, JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, BlowUp media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations werken mee aan het initiatief. De eerste editie van DEMO vond plaats in 2019 op Amsterdam Centraal Station op initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) met Exterion Media als mede-initiatiefnemer en in samenwerking met NS Stations en Ocean Outdoor. Op de 80 schermen van het station werden 400 motiondesignwerken van 253 ontwerpers uit 37 landen tentoongesteld. Enebeis: ‘De ambitie is er om DEMO de komende jaren uit te breiden naar een festival dat zich op één dag op verschillende plaatsen in de wereld afspeelt.’

DEMO 2022 is een initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) in samenwerking met Exterion Media NL. Het festival is mede mogelijk gemaakt door JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, OCEAN Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations. Studio Dumbar (part of Dept) is een internationale ontwerpstudio gespecialiseerd in visuele identiteiten en motion design voor bedrijfsleven, cultuur, overheid en non-profit. Studio Dumbar werkt internationaal voor opdrachtgevers als Apple, Google, Spotify, Facebook en Adidas. In Nederland heeft het bureau veel visuele identiteiten ontworpen die onderdeel zijn geworden van de Nederlandse cultuur, zoals NS, de Politie, de Rijksoverheid, NPO, het Mauritshuis, het Van Gogh Museum, Amsterdam Sinfonietta en Transavia.
Exterion Media (onderdeel van Global) is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te om te adverteren in winkelcentra, supermarkten, op tankstations, langs doorgaande wegen en op straat met zowel posters als Digital Out-of-Home.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken