Flagshipstore Forever 21 opent in Amsterdam
- Food-en-retail
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrends
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Redactie Food en Retail
Modemerk Forever 21 wil mei dit jaar zijn Amsterdamse vestiging openen, meldt FashionUnited. De Amerikaanse modeketen kondigde zijn komst al in augustus 2012 aan. De opening werd voor begin 2013 gepland, waarna de plannen werden opgeschoven naar eind vorig jaar. Beoogd wordt een reuzepand aan het Amsterdamse Rokin, waar binnenkort ook al een flagship van Marks&Spencer opent.
Inmiddels wordt al druk gewerkt in de 4.500 m2 grote ruimte die Forever 21 huurt.Rokin Plaza, een van de grootste kantoorgebouwen in de binnenstad, staat sinds 2007 leeg nadat huurders als ING, Optiver en Air India naar elders vertokken. Alleen de winkelruimtes aan Rokin en Kalverstraat zijn nog verhuurd. Het complex krijgt straks een enorme glazen gevel en zal de nieuwe flagshipstore huisvesten. De flagshipstore van Forever 21 zal vijf verdiepingen tellen en een oppervlakte van 4500 vierkante meter bekleden. Momenteel wordt er gezocht naar ‘enthousiaste en getalenteerde’ medewerkers en zijn er nog vacatures vrij voor zowel verkopers als een visual merchandiser en een stock manager. Forever 21, dat in 1984 in Los Angeles is gelanceerd, heeft inmiddels zes Europese winkels in de steden Birmingham, Dublin, Wenen, Brussel, Barcelona en Antwerpen. Forever 21 is niet de eerste internationale modeketen die brood ziet in de Nederlandse markt. Primark is in onder andere Zaandam, Hoofddorp en Rotterdam een groot succes, Hollister heeft zijn komst aangekondigd en ook Topshop en Marks & Spencer worden met flagshipstores verwacht, meldt Het Parool. M&S komt ook naar het Rokin. De Zweedse keten H&M is al langer actief in Nederland en springt in het oog de flagship store van zes verdiepingen op de Dam, waar eerst een ABN Amro-filiaal huisde. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Het Parool
- M&S
- Forever 21
- H&M
- Zaandam
- Marks & Spencer
- Nederlandse markt
- nieuw
- Rotterdam
- Topshop
- modeketen
- Hoofddorp
- Hollister
- Primark
- zaak
- flagshipstore
- Amsterdam
- Rokin
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




