Flagshipstore Forever 21 opent in Amsterdam
- Food-en-retail
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrends
- 14 feb 2014 @ 15:15
- Redactie Food en Retail
Modemerk Forever 21 wil mei dit jaar zijn Amsterdamse vestiging openen, meldt FashionUnited. De Amerikaanse modeketen kondigde zijn komst al in augustus 2012 aan. De opening werd voor begin 2013 gepland, waarna de plannen werden opgeschoven naar eind vorig jaar. Beoogd wordt een reuzepand aan het Amsterdamse Rokin, waar binnenkort ook al een flagship van Marks&Spencer opent.
Inmiddels wordt al druk gewerkt in de 4.500 m2 grote ruimte die Forever 21 huurt.Rokin Plaza, een van de grootste kantoorgebouwen in de binnenstad, staat sinds 2007 leeg nadat huurders als ING, Optiver en Air India naar elders vertokken. Alleen de winkelruimtes aan Rokin en Kalverstraat zijn nog verhuurd. Het complex krijgt straks een enorme glazen gevel en zal de nieuwe flagshipstore huisvesten. De flagshipstore van Forever 21 zal vijf verdiepingen tellen en een oppervlakte van 4500 vierkante meter bekleden. Momenteel wordt er gezocht naar ‘enthousiaste en getalenteerde’ medewerkers en zijn er nog vacatures vrij voor zowel verkopers als een visual merchandiser en een stock manager. Forever 21, dat in 1984 in Los Angeles is gelanceerd, heeft inmiddels zes Europese winkels in de steden Birmingham, Dublin, Wenen, Brussel, Barcelona en Antwerpen. Forever 21 is niet de eerste internationale modeketen die brood ziet in de Nederlandse markt. Primark is in onder andere Zaandam, Hoofddorp en Rotterdam een groot succes, Hollister heeft zijn komst aangekondigd en ook Topshop en Marks & Spencer worden met flagshipstores verwacht, meldt Het Parool. M&S komt ook naar het Rokin. De Zweedse keten H&M is al langer actief in Nederland en springt in het oog de flagship store van zes verdiepingen op de Dam, waar eerst een ABN Amro-filiaal huisde. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- M&S
- modeketen
- Hollister
- H&M
- Het Parool
- Nederlandse markt
- Hoofddorp
- Forever 21
- flagshipstore
- Amsterdam
- zaak
- Primark
- nieuw
- Zaandam
- Topshop
- Rokin
- Rotterdam
- Marks & Spencer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes