De Markthal Rotterdam wint NRW Jaarprijs 2015
- Food-en-retail
- 18 sep 2015 @ 15:11
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PrijsFood
- 18 sep 2015 @ 15:11
- Redactie Food en Retail
Tijdens het jongst leden NRW Jaarcongres heeft Hans de Jong van Provast met trots de NRW Jaarprijs 2015 voor het Rotterdamse project De Markthal in ontvangst genomen. De vakjury ziet in De Markthal in potentie een monument voor de retailvastgoedsector. Het project is met durf en lef ontwikkeld en geeft antwoord op de veranderende vraag uit de markt.
Jos Sentel, voorzitter van de jury: 'De Markthal is een uniek project met een gidsfunctie voor toekomstige retailprojecten in Nederland, en zelfs daarbuiten. Met slechts 10.000 vierkante meter toevoeging van retail en horeca aan het centrum van Rotterdam is deze ontwikkeling erin geslaagd ‘de koek’ groter te maken. Ook de ondernemers in de omgeving van De Markthal profiteren van het succes waardoor het gehele gebied een nieuwe impuls heeft gekregen. Er is een plek gemaakt die bewoners en consumenten in het hart sluiten. En dat is precies de opgave voor de komende jaren: op elke schaal, in elke stad.'
Het project is ingezonden door Provast. De Markthal is in eigendom van Klépierre (retail), Vesteda (woningen) en de gemeente Rotterdam (parkeergarage).
Dit jaar waren liefst 8 projecten in de race voor de NRW Jaarprijs 2015. De andere genomineerde projecten waren: Oostpoort Amsterdam, CityPlaza Nieuwegein, Oostpoort Amsterdam, Miro Center Enschede, Cityplaza Nieuwegein, Van Kralingen Rotterdam, Promenade Uden, Van Hogendorpkwartier Vlaardingen en Gouweplein Waddinxveen. Alle projecten hebben laten zien dat de winkelvastgoedsector niet stil staat.
Brigit Gerritse, directeur NRW: 'al 26 jaar lang worden de meest innovatieve en inspirerende projecten genomineerd voor onze Jaarprijs. Ook dit jaar laten alle projecten op hun eigen wijze zien dat een toekomstbestendig winkellandschap mogelijk is. De schaal waarop verschilt van stad tot stad. Duidelijke keuzes maken en doen wat nodig is; daar zit de kracht van onze sector.'
Jury
De vakjury van 2015 bestaat volgens NRW uit de volgende professionals, onder voorzitterschap van Jos Sentel – ThirdPlace:
• Hildegard Assies - Urban Retail
• Jan van Bakel - CBRE Global Investors
• Krein Bons - Van Haren Schoenen
• Cees van der Goes - Van der Goes architectuur en stedenbouw
• Gerlant Lettinga - Inretail
• Maarten van Lit - DTZ Zadelhoff
• Jaco Meuwissen - 3W Real Estate
• Marcel Reinartz - RMA - stedelijke ontwikkeling en vastgoed
• Eddy Smit - MVGM
• Henk Vlug - Fortrus
• John Vos - Blokker Holding
• Rick Zijderveld - Gemeente Den Haag
• Willem Krzeszewski - Staedion
Wie is NRW?
De Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) is een actieve vereniging waar ruim 500 toonaangevende vastgoedprofessionals continu samenwerken aan een attractief en toekomstbestendig winkellandschap voor de consument.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- toekomst
- de koek
- Jos Sentel
- Rotterdam
- jury
- voorzitter
- Oostpoort Amsterdam
- De Markthal
- gidsfunctie
- omgeving
- ontwikkeling
- jaarprijs
- retailproject
- Oostpoort Amsterdam
- NRW
- CityPlaza Nieuwegein
- Rotterdam
- parkeergarage
- NRW Jaarprijs 2015
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers