Innocent breidt meer dan 130.000 'goedgemutste smoothies'

Innocent breidt meer dan 130.000 'goedgemutste smoothies'
  • Food-en-retail
  • 1 feb 2017 @ 09:08
  • 11681 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodCo-creatie

In de vrieskou halfnaakt hardlopen, eindeloos mutsjes breien en talloze smoothieflesjes voorzien van een mutsje: voor drankmerk Innocent lijkt niets te gek wanneer het gaat om het goede doel. Ook afgelopen jaar is er voor De Goedgemutste Breicampagne massaal inzet getoond, een campagne waarbij Innocent zich inzet voor het Nationaal Ouderenfonds. Dankzij die (brei)inspanningen zijn intussen meer dan 130.000 Innocent smoothies voorzien van vrolijk gekleurde mutsjes. Marketingmanager Benjamin van der Kloet,: 'De massale inzet heeft ertoe geleid dat er in totaal door de jaren heen meer dan 550.000 mutsjes zijn gebreid.'

De Goedgemutste Breicampagne vraagt aandacht voor het Nationaal Ouderenfonds, waarbij er 20 cent per verkocht flesje gedoneerd wordt aan deze organisatie. De 'goedgemutste smoothies' staan in de schappen van Albert Heijn, AH to Go, Jumbo, Plus en Kiosk.

Elfde editie
Dit jaar was de elfde editie van De Goedgemutste Breicampagne, en ook dit jaar bewijst het aantal unieke mutsjes volgens Innocent dat de actie nog steeds op heel veel actieve fans kan rekenen. 'Ruim 130.000 mutsjes zijn gebreid door honderden breifanaten in heel Nederland ter ondersteuning van deze campagne. En daar zitten een aantal bijzonder fanatieke breiers bij. Mevrouw Ottevanger bijvoorbeeld, die elke dag een uurtje besteedt aan haar breiwerkjes. Of mevrouw Olthoff: meer dan 90 jaar oud en houdt haar vingers lenig met het breien voor Innocent. Maar ook Sophie, die zich in het dagelijks leven bezighoudt met MRI-ontwikkeling voor hersenonderzoek, breit gezellig mee.'

Ene mevrouw Mol heeft het afgelopen jaar maar liefst 3.335 mutsjes gebreid. Mevrouw Mol meldde het smoothiemerk, dat de eigen merknaam koppig foutief als 'ínnocent' spelt alsof het een logo is: 'Het is fijn dat ik mijn creativiteit hierin kwijt kan én oudere mensen een leuke dag kan bezorgen. Ik doe hier al jaren graag aan mee en hoop op nog meer brei-jaren, het is een mooi gebaar.' 

Het Nationaal Ouderenfonds
De campagne is het favoriete moment van het jaar van marketingmanager Benjamin van der Kloet, meldt het drankje: 'Meer dan een miljoen ouderen in Nederland voelen zich eenzaam, waarvan 200.000 van hen extreem eenzaam. Dankzij het Nationaal Ouderenfonds worden deze ouderen regelmatig in het zonnetje gezet, met verschillende activiteiten en uitjes doen ze alles om het voor deze ouderen een beetje gezelliger te maken. Het is hartverwarmend wat we ieder jaar weer tijdens de breicampagne zien gebeuren: de creativiteit in de kunstwerkjes van de breisters en het saamhorigheidsgevoel van hele groepen die samen aan het breien slaan. De massale inzet heeft ertoe geleid dat er in totaal door de jaren heen meer dan 550.000 mutsjes zijn gebreid in Nederland.'

Enne, dat hardlopen in je ondergoed dan?
Dat doe je natuurlijk niet voor je lol, zeker niet als het kwik nog geen 3 graden aangeeft, stelt Innocent. 'Onlangs op een zaterdag was het raar opkijken voor de inwoners van Breda: zo’n 20 bikkels renden daar door de stad in hun ondergoed. Voor diegenen die niet kunnen breien een prima alternatief, want het sponsorgeld van de renners komt ook ten goede van het NOF. De run heeft een bedrag van €6.380,- opgeleverd, een mooi startbedrag voor de campagne.'

En nu?
Innocent heeft graag dat consumenten nu 'linea recta' naar de winkel gaan voor een gemutste smoothie. 'Daarmee help je dus niet alleen jezelf, maar ook het Ouderenfonds. Vandaag liggen de flesjes mét mutsje in de winkel. Je vindt ze onder andere bij eerder genoemde supermarkten, maar ook bij de Kiosk, benzinestations, in vele bedrijfskantines en gezellige lunchtentjes. Zet ‘m op.' (PvWK, bron: CooPR)

 

Facts over De Goedgemutste Breicampagne:

●        10 landen doen ondertussen mee aan de breicampagne: Engeland, Nederland, Frankrijk, Ierland, Zwitserland, Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken en Zweden.

●        In totaal heeft dat tot nu toe 11.424.446 gebreide mutsjes opgeleverd, en maar liefst €3.780.875,- voor het goede doel.

●        Nederland droeg in de afgelopen 10 jaar daar aan bij aan goede doelen met €83.992,-.

●        Sinds de start van de campagne in 2003 in de UK, zijn daar al meer dan 6 miljoen mutsjes gebreid. Way to go UK.

●        De oudste breister is Katharina Weber uit België, zij is 103 jaar oud.

●        Sara Sullivan breide meer dan 20.000 mutsen, en kreeg een onderscheiding ‘voor haar inzet voor de gemeenschap’ van de Britse Minister-President.

Achtergrond over Innocent
'Innocent is 16 jaar geleden opgericht in Engeland. Het merk verkoopt gezonde producten die niet alleen goed smaken, maar ook goed voor je zijn. Zoals smoothies, kokosnootwater en sap (dat niet gemaakt is van geconcentreerd sap). Zo helpt Innocent mensen om een gezond leven te leiden en heel oud te worden. De afgelopen jaren is Innocent flink gegroeid en de smoothies en sappen zijn nu verkrijgbaar in 15 landen. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot nummer 1 smoothie-merk in Engeland en Europa. Het idee achter Innocent is om de wereld een beetje beter achter te laten dan dat ze haar gevonden hebben. Dit zie je terug in alles wat Innocent doet. Het merk werkt dan ook alleen samen met fruittelers die netjes met hun mensen en de natuur omgaan. Sinds 2006 zijn al Innocents bananen "Rainforest Alliance gecertificeerd". Daarnaast geven ze 10% van hun winst aan goede doelen, voornamelijk aan de Innocent Foundation, een onafhankelijke stichting die honger bestrijdt en helpt bij het opbouwen van een duurzame toekomst voor mensen in de armste landen ter wereld.' (bron: Innocent)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken