Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval

Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval
  • Food-en-retail
  • 27 jan 2020 @ 09:50
  • 14623 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenMarketing

Bavaria maakt in 2020 een duidelijk statement rond carnaval, namelijk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. De 'Dailalalama’ roept alle carnavalsvierders op zich achter het gedachtegoed te scharen op carnavalvoordevrede.nl.

Opmerkelijk is een still in de nieuwe campagne waarin twee als aartsrivalen op biergebied verklede feestgangers, in 'pekskes' van Bavaria en Heineken, broederlijk aan de toog staan. Dat is precies de gedachte die de nieuwe campagne wil laten zien

Carnaval brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Zelfs de grootste vijanden zijn de vrolijkste vrienden tijdens carnaval. Het feest relativeert (wereld)problemen en maakt een ongekend gevoel van verbondenheid los. De insteek van de campagne is om - met een knipoog - aandacht te geven aan het gevoel van verbondenheid en verbroedering dat carnaval brengt. Voor deze campagne, die loopt van 27 januari tot 25 februari 2020, heeft de Brabantse brouwer ook de steun van de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg en de Brabantse Carnavals Federatie.

De essentie van carnaval|
Bavaria wil bewust stilstaan bij het inzicht dat carnaval als geen enkel ander feest zorgt voor verbroedering. Het brengt mensen dichter bij elkaar en laat men samen genieten. Niet alleen tijdens carnaval zelf, maar ook in aanloop ernaartoe. Genoeg aanleiding voor Bavaria om dit te linken aan de Nobelprijs voor de Vrede. De Lieshoutse brouwer sprak met eerder genoemde twee carnavalsclub, die beamen dat carnaval het gevoel van saamhorigheid oproept. Rob van de Laar van de Brabantse Carnavalsfederatie spreekt zijn lof uit: 'Carnaval zorgt er in het zuiden van het land traditioneel voor dat de neuzen dezelfde kant op staan. Al jarenlang draagt het georganiseerde carnaval met haar levendige volkscultuur bij aan cultureel én maatschappelijk leven en daarom kunnen wij niets anders dan dit gedachtegoed van Bavaria toejuichen. De credits voor dit resultaat komen toe aan de lokale carnavalsorganisaties die al tientallen jaren, een aantal zelfs al sinds de 19e eeuw werken aan "veredeling" van dit volksfeest.'

Carnaval voor de Vrede
Florent Renders, marketing manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: 'Als écht Brabants familiebedrijf is Bavaria sterk aan carnaval verbonden. We zijn er trots op en daarom willen we, samen met alle carnavalsvierders in Brabant en Limburg, er weer het mooiste feest van het jaar van maken. We hopen met deze ludieke campagne, met een kern van waarheid, ons steentje bij te dragen en te laten zien waarom carnaval zo'n mooi feest is. Het brengt mensen van allerlei pluimage, letterlijk en figuurlijk, samen en zorgt voor relativering. Huub Smit, die ook in eerdere campagnes van Bavaria terugkomt, speelt bij "Carnaval voor de Vrede" een grote rol en houdt een pleidooi voor het feest der feesten als de Dailalalama.' Of volgelingen van de Dalai Lama dit ook waarderen moet nog blijken, al zal de kernboodschap hen vast aanspreken. Vorig jaar viel de eer te beurt aan een Brabantse Che Guevara. Bekijk de nieuwe video hieronder.

Delen van gedachtegoed
Gedurende de campagne wil de brouwer carnavalsvierders motiveren hun steun te betuigen op carnavalvoordevrede.nl. Ook kunnen supporters het gedachtegoed delen met een vredeslichtje in de kleuren van hun carnavalsstad, dat vanaf week zeven bij verschillende supermarkten in de regio te verkrijgen is bij een sixpack 'vredespilskes'. De campagne wordt in het zuiden van het land groots verspreid via online video, social en display advertising, print, (digital) out of home en via homepage take-overs op diverse nieuwssites. Daarnaast kunnen consumenten Snapchat en Instagram filters en stickers gebruiken om hun steun aan het gedachtegoed te laten zien. Deze week zullen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg overspoeld worden door vredelievend carnavalsgedruis en op 10 februari 2020 wordt exclusief voor horecaondernemers een groot pre-carnavalsfeest georganiseerd bij Poppodium 013.
(PvWK)

CREDITS
Concept en creatie: Fama Volat - Eindhoven
Productie: Gardner Gallops
Regie: Maikel van der Laken
DOP: Michael Brooke
Muziek: AMP-Amsterdam
Acteur Dailalalama: Huub Smit (Henneman Agency)
Media: Mindshare
Social: Fama Volat met StoryTeq

 

Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4.000 ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontvingen we het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Meer info staat hier.'

(bron: SFB)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken