Deliveroo lanceert eerste editie #dinnerstories met schrijver James Worthy

Deliveroo lanceert eerste editie #dinnerstories met schrijver James Worthy
  • Food-en-retail
  • 6 mrt 2020 @ 15:53
  • 19391 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingFoodEvenement

Deliveroo lanceert komende zaterdag in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials – grotendeels de doelgroep van Deliveroo – meer te stimuleren.

Klanten die van 7-15 maart, de week waarin het boek centraal staat, een pizza bij SUGO via Deliveroo bestellen, ontvangen gratis het verhaal Romeo & Margherita van James Worthy: een verhaal over pizza dat een pizza lang duurt om te lezen. 

Stimuleren van lezen
Met dit concept wil Deliveroo lezen (weer) op een leuke en laagdrempelige manier bij de doelgroep onder de aandacht brengen. ‘In deze tijd wordt er door jongeren en millennials steeds minder gelezen. Een op de drie vindt lezen niet leuk en de helft van de scholieren leest nooit een roman of een langer verhaal¹. Door middel van Deliveroo #dinnerstories schuiven we het verhaal letterlijk bij ze onder de neus en proberen we het leesplezier te verhogen,’ zegt Jeroen Schaling, Marketing Director van Deliveroo in Nederland. ‘We geven ze ontspanning en afleiding op een andere manier dan via tv of smartphone.’

‘De reden dat ik meedoe aan dit concept is omdat het bestellen van een pizza laagdrempelig is en literatuur dit ook zou moeten zijn. Het zijn maar letters,’ zegt James Worthy, schrijver van de allereerste editie van #dinnerstories. ‘Bovendien ben ik dol op schrijven, op pizza en op jongeren. En dat zij dan mijn pizzaverhaal met hun vette tomatenvingers gaan lezen en dat het verhaal dan precies eindigt bij de laatste hap. Ik vind het prachtig, want verhalen zijn als pizza voor de ziel.’

Verhaal uit bij laatste hap
Deliveroo #dinnerstories zijn korte verhalen over een maaltijd die een maaltijd lang duren. Voor de eerste editie is gekozen voor pizza, een van de meest besteld maaltijden op het platform. De lengte van Romeo & Margherita is zo bepaald dat het een pizza lang duurt om te lezen. Hierbij is rekening gehouden met het gemiddelde leestempo van 200 woorden per minuut. 

Pizzapartner
Voor de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories werkt Deliveroo samen met restaurantpartner Sugo. Van 7 t/m 15 maart, wordt het korte verhaal van James Worthy gratis meegeleverd bij iedere pizzabestelling bij alle Sugo-vestigingen via Deliveroo. Sugo heeft vestigingen in Amsterdam, Rotterdam (2x), Utrecht en Eindhoven.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken