Deliveroo lanceert eerste editie #dinnerstories met schrijver James Worthy
- Food-en-retail
- 6 mrt 2020 @ 15:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingFoodEvenement
- 6 mrt 2020 @ 15:53
- Peter van Woensel Kooy
Deliveroo lanceert komende zaterdag in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials – grotendeels de doelgroep van Deliveroo – meer te stimuleren.
Klanten die van 7-15 maart, de week waarin het boek centraal staat, een pizza bij SUGO via Deliveroo bestellen, ontvangen gratis het verhaal Romeo & Margherita van James Worthy: een verhaal over pizza dat een pizza lang duurt om te lezen.
Stimuleren van lezen
Met dit concept wil Deliveroo lezen (weer) op een leuke en laagdrempelige manier bij de doelgroep onder de aandacht brengen. ‘In deze tijd wordt er door jongeren en millennials steeds minder gelezen. Een op de drie vindt lezen niet leuk en de helft van de scholieren leest nooit een roman of een langer verhaal¹. Door middel van Deliveroo #dinnerstories schuiven we het verhaal letterlijk bij ze onder de neus en proberen we het leesplezier te verhogen,’ zegt Jeroen Schaling, Marketing Director van Deliveroo in Nederland. ‘We geven ze ontspanning en afleiding op een andere manier dan via tv of smartphone.’
‘De reden dat ik meedoe aan dit concept is omdat het bestellen van een pizza laagdrempelig is en literatuur dit ook zou moeten zijn. Het zijn maar letters,’ zegt James Worthy, schrijver van de allereerste editie van #dinnerstories. ‘Bovendien ben ik dol op schrijven, op pizza en op jongeren. En dat zij dan mijn pizzaverhaal met hun vette tomatenvingers gaan lezen en dat het verhaal dan precies eindigt bij de laatste hap. Ik vind het prachtig, want verhalen zijn als pizza voor de ziel.’
Verhaal uit bij laatste hap
Deliveroo #dinnerstories zijn korte verhalen over een maaltijd die een maaltijd lang duren. Voor de eerste editie is gekozen voor pizza, een van de meest besteld maaltijden op het platform. De lengte van Romeo & Margherita is zo bepaald dat het een pizza lang duurt om te lezen. Hierbij is rekening gehouden met het gemiddelde leestempo van 200 woorden per minuut.
Pizzapartner
Voor de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories werkt Deliveroo samen met restaurantpartner Sugo. Van 7 t/m 15 maart, wordt het korte verhaal van James Worthy gratis meegeleverd bij iedere pizzabestelling bij alle Sugo-vestigingen via Deliveroo. Sugo heeft vestigingen in Amsterdam, Rotterdam (2x), Utrecht en Eindhoven.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederland
- jongeren
- pizza
- CPNB
- laagdrempelig
- Deliveroo
- bestellen
- concept
- moeten
- Marketing Director
- editie
- #dinnerstories
- Jeroen Schaling
- #dinnerstories
- vet
- reden
- literatuur
- Boekenweek
- tv
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers