'Hollandse Nieuwe van topkwaliteit'
- Food-en-retail
- 11 jun 2020 @ 15:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 jun 2020 @ 15:19
- Peter van Woensel Kooy
De verse haringvangst ligt vanaf 12 juni 2020 in de winkels voor de consument en bij kramen door het het hele land. Het eerste vaatje wordt verdeeld over zorgmedewerkers.
Een deel is al gedistribueerd om de klassiek Hollandse zilte delicatesse tegelijkertijd overal te kunnen serveren. 'Wij zijn daar uiteraard al volop mee bezig, zodat iedereen vrijdag lekker kan genieten', vertelt Gerbrand Voerman, voorzitter van de Nederlandse Haringgroothandelsvereniging in de Telegraaf. Vandaag reikt het Nederlands Visbureau het eerste vaatje uit aan zorgmedewerkers. Er is voor het eerst sinds 35 jaar wegens de pandemie geen traditionele veiling op de Scheveningse visafslag. Het eerste vaatje wordt nu symbolisch uitgereikt aan Ernst Kuipers van het Erasmus MC en zijn collega Diederik Gommers.
Mooie beloning
'De kwaliteit van de Hollandse Nieuwe wordt de komende maand alleen nog maar beter', reageert directeur Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau in de krant, 'Dat is echt een mooie beloning voor de vissers, die het door alle maatregelen ook niet makkelijk hebben gehad en langer van huis zijn dan normaal.'
Marketing event
De Hollandse Nieuwe lancering is van oudsher een marketingevent om verse haring te promoten, die altijd start in Den Haag. Voor veel bedrijven en merken is het de aanleiding voor een haringparty met relaties en prospects. Het Nederlands Visbureau biedt speciaal materiaal voor de marketing van o.a. haring, inclusief speciale recepten, waarvan hierboven een voorbeeld. Juni is de haringmaand.
(PvWK, bronnen: TG en NVB, beeld: NVB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vlaggetjesdag
- zorg
- vers
- uitjes en zuur
- food
- vloot
- kotter
- zilt
- Nederlands Visbureau
- Agnes Leeuwis
- Erasmus mc
- retail
- marketing
- vis
- haringvangst
- haringparty
- Hollandse Nieuwe
- vaatje
- zee
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers