'Hollandse Nieuwe van topkwaliteit'
- Food-en-retail
- 11 jun 2020 @ 15:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 jun 2020 @ 15:19
- Peter van Woensel Kooy
De verse haringvangst ligt vanaf 12 juni 2020 in de winkels voor de consument en bij kramen door het het hele land. Het eerste vaatje wordt verdeeld over zorgmedewerkers.
Een deel is al gedistribueerd om de klassiek Hollandse zilte delicatesse tegelijkertijd overal te kunnen serveren. 'Wij zijn daar uiteraard al volop mee bezig, zodat iedereen vrijdag lekker kan genieten', vertelt Gerbrand Voerman, voorzitter van de Nederlandse Haringgroothandelsvereniging in de Telegraaf. Vandaag reikt het Nederlands Visbureau het eerste vaatje uit aan zorgmedewerkers. Er is voor het eerst sinds 35 jaar wegens de pandemie geen traditionele veiling op de Scheveningse visafslag. Het eerste vaatje wordt nu symbolisch uitgereikt aan Ernst Kuipers van het Erasmus MC en zijn collega Diederik Gommers.
Mooie beloning
'De kwaliteit van de Hollandse Nieuwe wordt de komende maand alleen nog maar beter', reageert directeur Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau in de krant, 'Dat is echt een mooie beloning voor de vissers, die het door alle maatregelen ook niet makkelijk hebben gehad en langer van huis zijn dan normaal.'
Marketing event
De Hollandse Nieuwe lancering is van oudsher een marketingevent om verse haring te promoten, die altijd start in Den Haag. Voor veel bedrijven en merken is het de aanleiding voor een haringparty met relaties en prospects. Het Nederlands Visbureau biedt speciaal materiaal voor de marketing van o.a. haring, inclusief speciale recepten, waarvan hierboven een voorbeeld. Juni is de haringmaand.
(PvWK, bronnen: TG en NVB, beeld: NVB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- uitjes en zuur
- food
- retail
- kotter
- vis
- Nederlands Visbureau
- zorg
- zee
- marketing
- vloot
- Agnes Leeuwis
- Hollandse Nieuwe
- haringvangst
- vlaggetjesdag
- Erasmus mc
- haringparty
- zilt
- vaatje
- vers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes