De complete uitslag van het ABN Amro Retailer of the Year-gala 2020-2021

De complete uitslag van het ABN Amro Retailer of the Year-gala 2020-2021
  • Food-en-retail
  • 30 okt 2020 @ 15:37
  • 16209 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenAwards

Het managementteam van Zeeman won de vakprijs ‘Retail Managementteam of the Year’. Eye Wish scoorde dubbel. Frits van Eerd van Jumbo is 'Retail Executive of the Year’. Hier de complete uitslag.

Van Eerd van Jumbo is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retail Executive of the Year’ 2020-2021 en het managementteam van Zeeman won de vakprijs ‘Retail Managementteam of the Year’.  Eye Wish Opticiens is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2020-2021 en 'Beste Winkelketen van Nederland’, zoals eerder gemeld, tijdens het ABN Amro Retailer of the Year -gala dat dit jaar online plaatsvond.

Zooplus won de ‘Webshop Award the Netherlands’. De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ is dit jaar door Mud Jeans gewonnen. De winnaars werden bekendgemaakt via een online event, uitgezonden vanuit de studio van First Impression in Tilburg.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. Op 21, 22 en 23 september 2020 zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overalltitels.

Eye Wish Opticiens werd verkozen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2020-2021 en liet hiermee de overige genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdient Eye Wish Opticiens ook de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. Zooplus sleepte de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ in de wacht.

‘ABN Amro Retailer of the Year’ 2020-2021 vakprijzen

Frits van Eerd van Jumbo won als gezegd de vakprijs ‘ABN Amro Retail Executive’ 2020-2021. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 Retail Executive: 

* Frits van Eerd (Jumbo)
* Hajir Hajji (Action)
* Hans Geels (Dille & Kamille)
* Marit van Egmond (Albert Heijn)
* Michiel Witteveen (Mirage Retail Group)

Het managementteam van Zeeman schreef met 40 procent van de stemmen de vakprijs ‘ABN Amro Retail Managementteam’ 2020-2021 op zijn naam. De top 5 Retail Managementteam ziet er als volgt uit: 

* Ikea
* Picnic
* Rituals
* Swiss Sense
* Zeeman

De winnaars van de vakprijzen ‘ABN Amro Retail Executive’ en ‘ABN Amro Retail Managementteam’ zijn vastgesteld nadat een jury de beste executives en managementteams heeft genomineerd. Tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ overall event konden retailers hun stem uitbrengen. Nadat de stemmen van vakgenoten waren verzameld, namen de winnaars de award in ontvangst.

Mud Jeans won de vakprijs ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2020-2021. Hieronder een overzicht van de volledige top 3 sustainable retailers

* Fairphone
* Mud Jeans
* Zeeman

De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’.

De jury, bestaande uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Evelijn Vissers (Business Consultant Retail, Q&A), Margreet van Schaijck (Brand Manager, Lush Europe, Elfrieke van Galen (Partner, TheRockGroup), Michiel van Yperen (Transitionmanager, MVO Nederland) en Meike Koster (Marketing & Communications Manager, Max Havelaar) nomineerden op basis van zes criteria welke drie duurzame retailers in Nederland het beste presteren. Op het overall-event van de ‘ABN Amro Retailer of the Year’ verkiezingen kregen de aanwezige retailers de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 50 procent de uitslag van de prijs. De overige 50 procent is door stemmen bepaald.

Het concept 'Retailer of the Year' is een initiatief van Q&A Insights & Consultancy. Meer info en eerdere uitslagen vindt u hier.
(PvWK, foto boven: screenshot homepage Eye Wish)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken