Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur AB InBev
- Food-en-retail
- 11 feb 2021 @ 11:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Personalia
- 11 feb 2021 @ 11:30
- Sjaak Hoogkamer
Chris Vanbroekhoven is per 1 april 2021 eindverantwoordelijk voor Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev. Hij volgt Nicolas Bartholomeeusen op die na bijna 10 jaar kiest voor het eigen ondernemerschap.
Vanbroekhoven werkt sinds 2008 bij de brouwer en vervulde sindsdien diverse rollen in sales en marketing voor Nederland, België en Duitsland. De afgelopen twee jaar werkte hij als retaildirecteur in België. Daarvoor was hij onder meer verantwoordelijk voor sales in West-Europa. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland 550 werknemers.
Vanbroekhoven werkt bijna 13 jaar bij AB InBev en kent de Nederlandse markt en organisatie goed.
In 2008 startte hij bij AB InBev als trainee. Hierna werkte hij 5 jaar in diverse accountmanagement rollen in Nederland en België. In 2015 werd hij verantwoordelijk voor trade marketing in Nederland, België en Luxemburg, om vervolgens group accountmanager te worden voor het retailkanaal in België. In de afgelopen twee jaar droeg hij in België bij aan de groei op enkele wereldwijde merken, zoals Stella Artois & Corona, maar hielp hij ook mee aan de succesvolle lancering van het nieuwe bier Victoria.
De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht.
Vanbroekhoven: ‘In de afgelopen jaren heeft Bierbrouwerij AB InBev in Nederland sterke resultaten geleverd, met jaarlijks een solide groei qua marktaandeel. Een van de hoogtepunten is absoluut de lancering van Bud in 2019 en de uitbreiding van onze non-alcoholische portfolio. Nicolas heeft de Nederlandse organisatie uitstekend geleid in de moeilijke coronaperiode, die naar het einde toe beweegt. De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht. Ik geloof erin dat we samen met onze partners sterker uit deze crisis zullen komen en dat we spoedig weer vooruit kunnen kijken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




