Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur AB InBev

Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur AB InBev
  • Food-en-retail
  • 11 feb 2021 @ 11:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Chris Vanbroekhoven is per 1 april 2021 eindverantwoordelijk voor Bierbrouwerij AB InBev, de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev. Hij volgt Nicolas Bartholomeeusen op die na bijna 10 jaar kiest voor het eigen ondernemerschap.

Vanbroekhoven werkt sinds 2008 bij de brouwer en vervulde sindsdien diverse rollen in sales en marketing voor Nederland, België en Duitsland. De afgelopen twee jaar werkte hij als retaildirecteur in België. Daarvoor was hij onder meer verantwoordelijk voor sales in West-Europa. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland 550 werknemers.

Vanbroekhoven werkt bijna 13 jaar bij AB InBev en kent de Nederlandse markt en organisatie goed.

In 2008 startte hij bij AB InBev als trainee. Hierna werkte hij 5 jaar in diverse accountmanagement rollen in Nederland en België. In 2015 werd hij verantwoordelijk voor trade marketing in Nederland, België en Luxemburg, om vervolgens group accountmanager te worden voor het retailkanaal in België. In de afgelopen twee jaar droeg hij in België bij aan de groei op enkele wereldwijde merken, zoals Stella Artois & Corona, maar hielp hij ook mee aan de succesvolle lancering van het nieuwe bier Victoria.

De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht.

Vanbroekhoven: ‘In de afgelopen jaren heeft Bierbrouwerij AB InBev in Nederland sterke resultaten geleverd, met jaarlijks een solide groei qua marktaandeel. Een van de hoogtepunten is absoluut de lancering van Bud in 2019 en de uitbreiding van onze non-alcoholische portfolio. Nicolas heeft de Nederlandse organisatie uitstekend geleid in de moeilijke coronaperiode, die naar het einde toe beweegt. De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht. Ik geloof erin dat we samen met onze partners sterker uit deze crisis zullen komen en dat we spoedig weer vooruit kunnen kijken.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken