Lidl rolt eigen betaalapp in Duitsland uit
- Food-en-retail
- 3 mei 2021 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 3 mei 2021 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Lidl heeft zijn eigen betaalsysteem Lidl Pay over heel Duitsland uitgerold, waaraan sinds juli 2019 is gewerkt. In Ierland valt de discounter op met de wereldprimeur door gratis maandverband te distribueren.
Om bij dat laatste te beginnen: 'bijna de helft van de meisjes in Ierland tussen de 12 en 19 jaar blijkt volgens Plan International soms moeite te hebben om ongesteldheidsproducten te kopen. Om ook vrouwen te bereiken die geen smartphone hebben, en met name daklozen, belooft Lidl ook elk kwartaal producten te doneren aan de liefdadigheidsinstelling Simon Communities. Ook voetbalclubs in heel Ierland krijgen binnenkort tampons en maandverband van Lidl', meldt RetailDetail.
Contactloos betalen
Met Lidl Pay kunnen Duitse klanten voortaan contactloos betalen via de app: aan de kassa kunnen ze digitaal coupons inwisselen en meteen ook afrekenen. Het systeem werkt via automatische overschrijving, en staat dus los van decreditcard of betaalkaart van de klant. Betalen doe je door een QR-code te scannen. Shoppers moeten zich daarvoor nog in de app identificeren met hun pincode of vingerafdruk. Zoals uw verslaggever reeds vastlegde voor Lebensmittel Zeitung in 2019, experimenteerde Albert Heijn al eerder met kassaloze betalingen die tevens contactloos zijn op o.a. het Amsterdam CS.
(PvWK, bronnen: RetailDetail, Lebensmittel Zeitung en MT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Duitsland
- mvo
- AH
- Lidl Pay
- wereldprimeur
- gratis
- uitgerold
- betaalsysteem
- Ierland
- maandverband
- Lidl
- discounter
- kassaloos
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers