Lidl rolt eigen betaalapp in Duitsland uit
- Food-en-retail
- 3 mei 2021 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 3 mei 2021 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Lidl heeft zijn eigen betaalsysteem Lidl Pay over heel Duitsland uitgerold, waaraan sinds juli 2019 is gewerkt. In Ierland valt de discounter op met de wereldprimeur door gratis maandverband te distribueren.
Om bij dat laatste te beginnen: 'bijna de helft van de meisjes in Ierland tussen de 12 en 19 jaar blijkt volgens Plan International soms moeite te hebben om ongesteldheidsproducten te kopen. Om ook vrouwen te bereiken die geen smartphone hebben, en met name daklozen, belooft Lidl ook elk kwartaal producten te doneren aan de liefdadigheidsinstelling Simon Communities. Ook voetbalclubs in heel Ierland krijgen binnenkort tampons en maandverband van Lidl', meldt RetailDetail.
Contactloos betalen
Met Lidl Pay kunnen Duitse klanten voortaan contactloos betalen via de app: aan de kassa kunnen ze digitaal coupons inwisselen en meteen ook afrekenen. Het systeem werkt via automatische overschrijving, en staat dus los van decreditcard of betaalkaart van de klant. Betalen doe je door een QR-code te scannen. Shoppers moeten zich daarvoor nog in de app identificeren met hun pincode of vingerafdruk. Zoals uw verslaggever reeds vastlegde voor Lebensmittel Zeitung in 2019, experimenteerde Albert Heijn al eerder met kassaloze betalingen die tevens contactloos zijn op o.a. het Amsterdam CS.
(PvWK, bronnen: RetailDetail, Lebensmittel Zeitung en MT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kassaloos
- gratis
- Lidl
- discounter
- mvo
- betaalsysteem
- Lidl Pay
- Ierland
- AH
- uitgerold
- Duitsland
- maandverband
- wereldprimeur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




