Lidl rolt eigen betaalapp in Duitsland uit

Lidl rolt eigen betaalapp in Duitsland uit
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2021 @ 08:00
  • 6180 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Lidl heeft zijn eigen betaalsysteem Lidl Pay over heel Duitsland uitgerold, waaraan sinds juli 2019 is gewerkt. In Ierland valt de discounter op met de wereldprimeur door gratis maandverband te distribueren.

Om bij dat laatste te beginnen: 'bijna de helft van de meisjes in Ierland tussen de 12 en 19 jaar blijkt volgens Plan International soms moeite te hebben om ongesteldheidsproducten te kopen. Om ook vrouwen te bereiken die geen smartphone hebben, en met name daklozen, belooft Lidl ook elk kwartaal producten te doneren aan de liefdadigheidsinstelling Simon Communities. Ook voetbalclubs in heel Ierland krijgen binnenkort tampons en maandverband van Lidl', meldt RetailDetail.

Contactloos betalen
Met Lidl Pay kunnen Duitse klanten voortaan contactloos betalen via de app: aan de kassa kunnen ze digitaal coupons inwisselen en meteen ook afrekenen. Het systeem werkt via automatische overschrijving, en staat dus los van decreditcard of betaalkaart van de klant. Betalen doe je door een QR-code te scannen. Shoppers moeten zich daarvoor nog in de app identificeren met hun pincode of vingerafdruk. Zoals uw verslaggever reeds vastlegde voor Lebensmittel Zeitung in 2019, experimenteerde Albert Heijn al eerder met kassaloze betalingen die tevens contactloos zijn op o.a. het Amsterdam CS.
(PvWK, bronnen: RetailDetail, Lebensmittel Zeitung en MT)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken