[onderzoek] Weinig vertrouwen in integriteit voedselsysteem
- Food-en-retail
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekFoodMarketing
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Peter van Woensel Kooy
Minder dan 50% van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem. Dat blijkt uit een nieuwe pan-Europese studie (n=20.000 consumenten).
Het is een belangrijke conclusie uit het jaarlijkse Trustreport, met daarin onder andere de uitkomsten van een onderzoek onder 20.326 consumenten uit achtten Europese landen, over het vertrouwen in het voedselsysteem en in voedselproducten. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in opdracht van EIT Food. Het rapport is via deze link gratis te downloaden.
Hoewel het vertrouwen de laatste jaren licht is toegenomen, suggereert de studie volgens Foodlog dat een gebrek aan vertrouwen een gezonder en duurzamer dieet in de weg staat.
Vertrouwen essentieel voor merken
Om het voedselsysteem te verduurzamen is de betrokkenheid van de consumenten vereist. Dat gaat lastig als de motieven van spelers waaruit het systeem bestaat niet vertrouwd worden.
Consumenten vertrouwen de spelers in de voedselketen volgens het rapport als ze:
* Open zijn: eerlijk zijn en alle relevante informatie verstrekken;
*Zorgvuldig zijn: handelen in het algemeen belang, en luisteren naar wat de consument te zeggen heeft;
* Competent zijn en de benodigde vaardigheden beschikken.
Lees hier verder.
(bronnen: Foodlog, EIT Food, Trustreport, foto: Lilartsy / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




