[onderzoek] Weinig vertrouwen in integriteit voedselsysteem
- Food-en-retail
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekFoodMarketing
- 10 mei 2022 @ 08:40
- Peter van Woensel Kooy
Minder dan 50% van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem. Dat blijkt uit een nieuwe pan-Europese studie (n=20.000 consumenten).
Het is een belangrijke conclusie uit het jaarlijkse Trustreport, met daarin onder andere de uitkomsten van een onderzoek onder 20.326 consumenten uit achtten Europese landen, over het vertrouwen in het voedselsysteem en in voedselproducten. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in opdracht van EIT Food. Het rapport is via deze link gratis te downloaden.
Hoewel het vertrouwen de laatste jaren licht is toegenomen, suggereert de studie volgens Foodlog dat een gebrek aan vertrouwen een gezonder en duurzamer dieet in de weg staat.
Vertrouwen essentieel voor merken
Om het voedselsysteem te verduurzamen is de betrokkenheid van de consumenten vereist. Dat gaat lastig als de motieven van spelers waaruit het systeem bestaat niet vertrouwd worden.
Consumenten vertrouwen de spelers in de voedselketen volgens het rapport als ze:
* Open zijn: eerlijk zijn en alle relevante informatie verstrekken;
*Zorgvuldig zijn: handelen in het algemeen belang, en luisteren naar wat de consument te zeggen heeft;
* Competent zijn en de benodigde vaardigheden beschikken.
Lees hier verder.
(bronnen: Foodlog, EIT Food, Trustreport, foto: Lilartsy / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers