Appelmerk Kanzi boort zuivelsegment aan met nieuwe Kanzi Kwark
- Food-en-retail
- 3 okt 2022 @ 15:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 3 okt 2022 @ 15:14
- Peter van Woensel Kooy
Kanzi maakt zijn entree in het zuivelschap en introduceert Kanzi Kwark in twee smaakvarianten: ‘appel’ en ‘appel en kaneel’. Vanaf 3 oktober 2022 zijn de nieuwe zuivelproducten verkrijgbaar bij 190 Jumbo-vestigingen en online via Jumbo.com.
Kanzi Kwark is naar eigen zeggen 'onderscheidend door de traditionele en kleinschalige manier van produceren.' De boerenkwark wordt op een Brabantse familieboerderij gemaakt van verse weidemelk en Kanzi-appels van Nederlandse bodem.
Kanzi Kwark is een bron van voedzame eiwitten en vetten. De combinatie van romige boerenkwark van de boerderij met vers fruit van de teler is kenmerkend voor het nieuwe zuivelproduct. De friszoete smaak van Kanzi-appels komt daarbij duidelijk naar voren. De appels zijn niet gepureerd, maar in stukjes toegevoegd. In tegenstelling tot veel andere fruitkwark in de markt bevatten alle Kanzi Kwark smaken maar liefst 20% fruit.
Lekker lokaal
De appels voor de kwark komen rechtstreeks van Nederlandse telers. In de Betuwe liggen de fruitboomgaarden waar de Kanzi-appels met de hand worden geplukt. De appels uit dit gebied worden geroemd om de friszoete smaak en sappig vruchtvlees.
De kwark wordt geproduceerd bij de zuivelmakerij op landgoed Ten Vorsel in Bladel. De 125 koeien lopen in een unieke vrijloopstal, waarvan er slechts 4 in Nederland zijn. Dit stalconcept zorgt er voor dat de koeien ruim 200 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de wei lopen. Het product heeft daarom twee keurmerken verdiend, die van ‘Weidemelk’ en ‘Echte Boerderijzuivel’.
Zuivelsegment
Helen Schoots, brandmanager bij FruitMasters Groep vertelt: “Met de introductie van Kanzi Kwark boren we een nieuw segment aan. We zijn super enthousiast over de kwark! Hoe mooi is het dat we onze fruitteler hebben verbonden met onze boerin. Met een smaakvolle boerenkwark vol puur Nederlands fruit als resultaat. Daar zijn we best wel trots op.'
(PvWK)
Boerin Leonie op de zuivelboerderij van Kanzi Kwark
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Helen Schoots
- Jumbo-vestigingen
- Kanzi
- zuivelschap
- marketing
- Jumbo.com
- nzi Kwark
- kaneel
- online
- FruitMasters Groep
- appel
- brandmanager
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




