Appelmerk Kanzi boort zuivelsegment aan met nieuwe Kanzi Kwark
- Food-en-retail
- 3 okt 2022 @ 15:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 3 okt 2022 @ 15:14
- Peter van Woensel Kooy
Kanzi maakt zijn entree in het zuivelschap en introduceert Kanzi Kwark in twee smaakvarianten: ‘appel’ en ‘appel en kaneel’. Vanaf 3 oktober 2022 zijn de nieuwe zuivelproducten verkrijgbaar bij 190 Jumbo-vestigingen en online via Jumbo.com.
Kanzi Kwark is naar eigen zeggen 'onderscheidend door de traditionele en kleinschalige manier van produceren.' De boerenkwark wordt op een Brabantse familieboerderij gemaakt van verse weidemelk en Kanzi-appels van Nederlandse bodem.
Kanzi Kwark is een bron van voedzame eiwitten en vetten. De combinatie van romige boerenkwark van de boerderij met vers fruit van de teler is kenmerkend voor het nieuwe zuivelproduct. De friszoete smaak van Kanzi-appels komt daarbij duidelijk naar voren. De appels zijn niet gepureerd, maar in stukjes toegevoegd. In tegenstelling tot veel andere fruitkwark in de markt bevatten alle Kanzi Kwark smaken maar liefst 20% fruit.
Lekker lokaal
De appels voor de kwark komen rechtstreeks van Nederlandse telers. In de Betuwe liggen de fruitboomgaarden waar de Kanzi-appels met de hand worden geplukt. De appels uit dit gebied worden geroemd om de friszoete smaak en sappig vruchtvlees.
De kwark wordt geproduceerd bij de zuivelmakerij op landgoed Ten Vorsel in Bladel. De 125 koeien lopen in een unieke vrijloopstal, waarvan er slechts 4 in Nederland zijn. Dit stalconcept zorgt er voor dat de koeien ruim 200 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de wei lopen. Het product heeft daarom twee keurmerken verdiend, die van ‘Weidemelk’ en ‘Echte Boerderijzuivel’.
Zuivelsegment
Helen Schoots, brandmanager bij FruitMasters Groep vertelt: “Met de introductie van Kanzi Kwark boren we een nieuw segment aan. We zijn super enthousiast over de kwark! Hoe mooi is het dat we onze fruitteler hebben verbonden met onze boerin. Met een smaakvolle boerenkwark vol puur Nederlands fruit als resultaat. Daar zijn we best wel trots op.'
(PvWK)
Boerin Leonie op de zuivelboerderij van Kanzi Kwark
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nzi Kwark
- Jumbo.com
- FruitMasters Groep
- kaneel
- Helen Schoots
- zuivelschap
- appel
- Kanzi
- brandmanager
- online
- Jumbo-vestigingen
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




