Station Amsterdam Centraal heeft primeur met nieuwe Bruna

- Food-en-retail
- 6 dec 2023 @ 15:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 6 dec 2023 @ 15:16
- Peter van Woensel Kooy
In de IJ-hal, de entree aan de IJ-zijde, op station Amsterdam Centraal is de eerste nieuwe Bruna-winkel geopend. In 2024 volgen nog dertien nieuwe Bruna’s op stationslocaties. Het totaal aantal Bruna-winkels in Nederland groeit hiermee tot bijna 300.
Bruna maakt sinds 2020 onderdeel uit van de Audax groep en heeft een grote landelijke merkbekendheid. Dankzij het vernieuwde partnership met NS Stations verwacht Bruna meer zichtbaarheid op high traffic locaties te krijgen. 'De winkels zelf profiteren onder meer van de landelijke (merk)campagnes en de aanvullende dienstverlening, zoals click & collect, via Bruna.nl', aldus Audax.
Speciale inrichting
De nieuwe Bruna-winkel op Amsterdam Centraal is speciaal samengesteld voor de stationsbezoeker: zowel reizigers als buurtbewoners. Door middel van heldere navigatie, zelfscankassa’s en een servicebalie kan de bezoeker een keuze maken overeenkomstig zijn of haar servicebehoefte. Via digitale schermen worden de nieuwste aanbiedingen en inspiratie overgebracht. Daarbij draait alles uiteraard om een uitgebalanceerd assortiment van lees- en cadeauproducten.
Na Amsterdam Centraal volgen in het eerste half jaar van 2024 nieuwe winkels op de volgende stations: Amersfoort Centraal, Amsterdam Amstel, Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Sloterdijk, Arnhem Centraal, ’s-Hertogenbosch, Eindhoven Centraal, Haarlem, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Utrecht Centraal en Zwolle.
Marnix Lutken, manager Eigen Winkels Audax Retail: 'We zijn erg trots op het eerste concrete resultaat van de geprolongeerde samenwerking met NS Stations. Nu begint niet alleen een goed verhaal bij Bruna – conform onze slogan – maar ook een goede reis! We zijn ervan overtuigd dat de twee bekende merken Bruna en NS elkaar zullen versterken.'
Anne-Maartje Ordelman, directeur Stationsmanagement & Exploitatie NS Stations: 'Lezen en reizen met de trein zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een goed aanbod van uiteenlopende literatuur, reis- en studieboeken, tijdschriften en cadeaus zijn een belangrijk onderdeel van het aanbod voor onze reizigers. Wij zijn dan ook blij dat Bruna maar liefst veertien nieuwe vestigingen opent die over de grote stations in het land zijn verdeeld. We zijn heel benieuwd naar de eerste ervaringen van de winkel op Amsterdam Centraal.'
(PvWK, fotografie: Audax)


Openingsbeeld Bruna A'dam CS. Mooi gevonden: Nijntje van tekenaar Dick Bruna voor de nieuwe Bruna.
Over Audax Groep
'Het in Amsterdam en in Gilze gevestigde familiebedrijf Audax richt zich op vier kernactiviteiten: retail, uitgeven, commerciële distributie en logistiek. Dat gebeurt via de bedrijfsonderdelen Audax Retail, Audax Publishing, Van Ditmar, Betapress en Audax Logistiek. Onder Audax Retail vallen de formules Bruna, ReadShop, Vivánt en Plantage. Daarnaast heeft Audax Publishing een eigen mediaportfolio van 6 titels (waaronder Vriendin, Weekend en Santé), vervult Van Ditmar een groothandelsfunctie voor boeken en is Betapress als commercieel distributeur van tijdschriften eveneens een belangrijke schakel in de keten.'
(bron: Audax)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gemak
- boek
- NS
- Anne-Maartje Ordelman
- goed verhaal
- leescultuur
- Bruna
- Marnix Lutken
- innovatie
- Audax
- station
- Amsterdam CS
- retail
- content
- spoor
- manager Eigen Winkels Audax Retail
- winkel
- boek
- goede reis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




