Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd

- Food-en-retail
- 7 nov 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributieApps
- 7 nov 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Just Eat Takeaway.com verkassen naar de De Ruyterlaan in Enschede, de staat waar het thuisbezorg-imperium is ontstaan. Het pand werd officieel geopend door oprichter en CEO Jitse Groen en wethouder van Economische Zaken Malkis Jajan (foto).
Groen richtte Thuisbezorgd.nl bijna 25 jaar geleden op tijdens zijn studie in Enschede. Tijdens een familiefeest ontstond het idee dat eten bestellen gemakkelijker zou moeten zijn, en in 2000 werd de domeinnaam Thuisbezorgd.nl geregistreerd. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste eten-bestelplatformen ter wereld: Just Eat Takeaway.com, actief in negentien landen wereldwijd. In Nederland brengt het platform naar eigen zeggen meer dan 14.000 restaurant- en retailpartners in contact met meer dan 6 miljoen consumenten die op zoek zijn naar dagelijks gemak. Zie ook de infographic. Een groot deel van het bedrijf werkt nog steeds vanuit Enschede, het internationale hoofdkantoor blijft gevestigd in Amsterdam aan het IJ.
Samenwerking cruciaal
Het gebouw - waar zorgverzekeraar Menzis ook nog steeds in huist - is volgens Groen verbouwd om een ideale plek te creëren. 'Wij geloven dat face-to-face interactie en samenwerking cruciaal zijn voor het opbouwen van een sterke organisatie en het bevorderen van persoonlijke ontwikkeling op de werkvloer. Daarom blijven we investeren in een werkomgeving die hier aan bijdraagt. Hierbij hebben we natuurlijk ook rekening gehouden met duurzaamheid, zo is onder andere het tapijt volledig gerecycled en hebben we bestaand meubilair uit verschillende JET-kantoren naar Enschede gebracht', vult Robin Hulsbos, directeur Faciliteiten Just Eat Takeaway.com aan.
(PvWK | beeld: JET)

Infographic Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Just Eat Takeaway.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Just Eat Takeaway.com
- Jitse Groen
- distributie
- food
- pand
- Thuisbezorgd.nl
- foodmarketing
- CEO
- employer branding
- thuisbezorg-imperium
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




