Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd

- Food-en-retail
- 7 nov 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributieApps
- 7 nov 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Just Eat Takeaway.com verkassen naar de De Ruyterlaan in Enschede, de staat waar het thuisbezorg-imperium is ontstaan. Het pand werd officieel geopend door oprichter en CEO Jitse Groen en wethouder van Economische Zaken Malkis Jajan (foto).
Groen richtte Thuisbezorgd.nl bijna 25 jaar geleden op tijdens zijn studie in Enschede. Tijdens een familiefeest ontstond het idee dat eten bestellen gemakkelijker zou moeten zijn, en in 2000 werd de domeinnaam Thuisbezorgd.nl geregistreerd. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste eten-bestelplatformen ter wereld: Just Eat Takeaway.com, actief in negentien landen wereldwijd. In Nederland brengt het platform naar eigen zeggen meer dan 14.000 restaurant- en retailpartners in contact met meer dan 6 miljoen consumenten die op zoek zijn naar dagelijks gemak. Zie ook de infographic. Een groot deel van het bedrijf werkt nog steeds vanuit Enschede, het internationale hoofdkantoor blijft gevestigd in Amsterdam aan het IJ.
Samenwerking cruciaal
Het gebouw - waar zorgverzekeraar Menzis ook nog steeds in huist - is volgens Groen verbouwd om een ideale plek te creëren. 'Wij geloven dat face-to-face interactie en samenwerking cruciaal zijn voor het opbouwen van een sterke organisatie en het bevorderen van persoonlijke ontwikkeling op de werkvloer. Daarom blijven we investeren in een werkomgeving die hier aan bijdraagt. Hierbij hebben we natuurlijk ook rekening gehouden met duurzaamheid, zo is onder andere het tapijt volledig gerecycled en hebben we bestaand meubilair uit verschillende JET-kantoren naar Enschede gebracht', vult Robin Hulsbos, directeur Faciliteiten Just Eat Takeaway.com aan.
(PvWK | beeld: JET)
Infographic Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Just Eat Takeaway.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pand
- food
- Thuisbezorgd.nl
- Just Eat Takeaway.com
- foodmarketing
- distributie
- Jitse Groen
- employer branding
- CEO
- thuisbezorg-imperium
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes