Xenos verspreidt 6 miljoen woonmagazines
- Media
- 21 sep 2015 @ 15:13
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentPrintInspiratieBranded content
- 21 sep 2015 @ 15:13
- Redactie Media
Bij bijna 6 miljoen Nederlandse huishoudens viel afgelopen weekend het nieuwe woonmagazine van Xenos op de mat. De winkelketen wil verrassen en inspireren met dit tijdschrift, dat product- en prijsinformatie mixt met sfeerfotografie en redactionele content.
Het 64 pagina’s tellende magazine opent met een interieurtest: ‘Welke woonstijl past bij jou?’ Deze leidt naar een van de vier stijlen die in de rest van het magazine worden uitgewerkt: industrieel, bohémien, brocante en puur natuur.
'Doel is te laten zien dat Xenos artikelen heeft voor echt elke stijl', zegt Silvia van der Kallen, manager Marketing & Communicatie van van Xenos. 'We willen meer beleving creëren rond de meubels en woonaccessoires én laten zien wat er allemaal mee mogelijk is. Een magazine is daarvoor het middel bij uitstek. We denken zo een breder publiek te kunnen aanspreken en echt te verrassen. Vandaar ook de keuze voor volledig landelijke verspreiding.'
Miller Media & Concepts uit Nijmegen verzorgde concept en realisatie. 'De opdracht was in eerste instantie een catalogus met alle meubels van Xenos. Deze moest tegelijk een bewaarfunctie hebben én ruimte bieden voor persoonlijkheid en diepgang, aldus creative director Loes Verhoeven van Miller Media & Concepts. 'Daarnaast zocht Xenos vanwege de korte doorlooptijd een partij die totale ontzorging kon bieden: packshotfotografie, styling, teksten, vormgeving. Met inspirerende sfeerbeelden, heel veel praktische tips en relevante productinformatie hebben we echt toegevoegde waarde kunnen creëren. Het resultaat is informatief als een catalogus, maar voelt en bladert als een magazine.'
Het magazine past binnen het nieuwe communicatieconcept van Xenos, dat onder meer voorziet in meer persoonlijke, vrolijke en inspirerende communicatie. Daarnaast wordt nadrukkelijk de link gelegd met de nieuwe webshop Xenos.nl (live sinds april) en de verschillende online platforms.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes