Quest geeft gratis cryptomunten weg

  • Media
  • 14 aug 2018 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftenOnline betalenInnovatieActies

Als allereerste tijdschrift ter wereld gaat Quest cryptomunten weggeven. Bij het septembernummer ontvangt iedere lezer gratis 100 Qryptonites, een nieuw gelanceerd cryptovaluta. Het blad noemt de actie een experiment.

Nooit eerder heeft een tijdschrift cryptomunten weggegeven. Quest-lezers kunnen hun munten gemakkelijk online innen. De actie is een experiment, waarmee het tijdschrift lezers niet alleen wil informeren over de wereld van cryptovaluta, maar ze er ook actief bij betrekt en ‘extra waarde’ wil bieden.

Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest: 'Dankzij deze nieuwe cryptomunt zitten onze lezers met hun neus bovenop de nieuwste ontwikkelingen. En door in de gehele oplage gratis munten weg te geven, kunnen we ze er ook nog mee laten experimenten. Dat is natuurlijk fantastisch leuk, maar ook bloedje spannend. De cryptomarkt kent immers nog weinig spelregels.'

Wat is Qryptonite?

Qryptonite is een nieuwe cryptomunt, vergelijkbaar met Bitcoin. Qryptonite is zelfstandig ontwikkeld door een Nederlands team en wil een wereldwijd gangbaar loyaltysysteem worden. Quest is mediapartner van de cryptomunt, en heeft de ontwikkeling ervan op de voet gevolgd in de afgelopen edities.

Remco Vlierman, CTO, oprichter en ontwikkelaar van Qryptonite: 'Het leek ons geweldig om op deze manier de oude printwereld te verbinden aan de nieuwe wereld van de crypto-currency. Daarnaast is dit ook gewoon een leuk experiment. Kun je zelf een munt op de markt brengen en zorgen dat deze wat waard wordt? We gaan het zien.' 

Wat is dat gratis geld waarde?

De gratis Qryptonites zijn beschikbaar voor alle abonnees en voor iedereen die het septembernummer van Quest in de winkel koopt. Hoeveel de nieuwe munt precies waard wordt, hangt af van de markt en moet de komende tijd blijken. De ontwikkelaars mikken op een waarde van zes cent per Qryptonite. De 100 cryptomunten die Quest-lezers ontvangen, zouden in dat geval zes euro waard zijn, meer dan de aanschafprijs van het tijdschrift. Maar de waarde kan ook hoger uitvallen, als de munt aanslaat, of lager.

Lezers kunnen op dit moment onderling al vrijuit handelen in Qryptonite om hun bezit te gelde te maken. Nieuwe mogelijkheden zijn volop in ontwikkeling. Het is de bedoeling dat in de toekomst ook producten gekocht kunnen worden met de munt, van tijdschriften tot misschien wel auto’s.

De Qryptonites worden verspreid via het septembernummer van Quest. Elk exemplaar van Quest bevat een unieke code, die lezers kunnen verzilveren voor 100 Qryponites.

Met Quest word je op een leuke manier wijzer. Dat relevante kennis opdoen nog steeds razend populair én leuk is, bewijst het grootste braintainment-merk van Nederland elke dag. Quest is altijd overal, relevant en succesvol op vrijwel elk bestaand platform. Met dit jaar 43 uitgaven in het schap met een doelgroep variërend van 8 tot 94 jaar, man, vrouw, hoog én lager opgeleid, well to do én middenklasse, is Quest een van de breedste mediamerken van Nederland. Een editie van Quest heeft gemiddeld een lezersbereik van 1 miljoen mensen. Dat is 23% van alle Nederlanders van dertien jaar en ouder.

Het septembernummer ligt vanaf donderdag 16 augustus in de winkel.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken