Duizenden digitale schermen brengen Nederland vanaf nu real-time infotainment
- Media
- 28 okt 2022 @ 07:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieOutdoor
- 28 okt 2022 @ 07:59
- Peter van Woensel Kooy
Global Media & Entertainment heeft de handen ineengeslagen met Netflix, Mediahuis Nederland en &C om het publiek real-time te voorzien van inhoudelijke content die bijdraagt aan de beleving op verschillende locaties.
Zo krijg je op de landelijk verspreide digitale schermen van Global dagelijks mee wat er speelt in Nederland.
Met een handige HTLM5-integratie vertonen de digitale schermen recent nieuws op het gebied van entertainment, lifestyle en actualiteiten. Deze snelle en geautomatiseerde connectie met de redacties zorgt ervoor dat er elke dag kersverse content te zien is. De ervaring en kennis van Global zorgt ervoor dat het infotainment op de meest relevante momenten en locaties te zien is, zodat dit optimaal aansluit op de behoefte van de voorbijganger.
'Door de HTML5-advertentie te koppelen aan de door de uitgever geleverde live RSS-feed, maken we directe updates van artikelen mogelijk op het DOOH-scherm. Dit betekent dat het nieuwste, meest recente artikel altijd zichtbaar is. En als de gebruiker de website vanaf zijn eigen apparaat bezoekt, ziet hij dezelfde inhoud die eerder zijn interesse opwekte op het DOOH-scherm', aldus Brayan van Bronkhorst, Online advertising specialist bij Platform 161.
Netflix inspireert met de populairste kijktips van de dag. Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste series, films en documentaires. Verder deelt Mediahuis Nederland het laatste nieuws van Metro, Autovisie en J/M Ouders. 'Het belangrijkste nieuws wordt groot getoond, met daaronder nog twee andere interessante artikelen. We zoeken altijd naar nieuwe innovaties om ons nieuws naar buiten te brengen', zegt Ramon Mens, Tech Lead bij Mediahuis Nederland.
De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van lifestyle worden door &C ingevuld. 'Door de HTML5-uiting op de DOOH-schermen is &C real-time met de meest interessante artikelen zichtbaar op het Retail netwerk van Global Media & Entertainment. Hierdoor vergroten wij de beleving van de bezoekers die tijdens hun bezoek aan verschillende locaties te maken krijgen met de impressies van &C. Zo bieden wij onze content laagdrempelig aan en vergroten wij onze naamsbekendheid', zegt Zoë Servaas, brand & PR marketeer bij &C.
Deze vernieuwde samenwerking belooft niet alleen voor de organisaties, maar ook voor het voorbijlopende publiek een aanvulling te zijn.
(PvWK)
Over Global Nederland
'Global is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren op straat, in supermarkten, winkelcentra en op tankstations.
Met een landelijk digitaal netwerk, sluit Global aan bij de behoeften van adverteerders om op exacte tijden én locaties de doelgroep te bereiken. Door exclusieve concessies als haar winkelcentra, supermarkt- en tankstation netwerk kunnen adverteerders op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.
Global brengt merken en doelgroepen samen.'
(bron: Global)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkelcentra
- DOOH
- Global
- outdoor
- &C
- HTML-5
- Brayan van Bronkhorst
- abri
- Metro
- schermen
- content
- Ramon Mens
- OOH
- DPG
- Mediahuis
- Zoë Servaas
- Platform 161
- Netflix
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management