BlowUp media introduceert 4K technologie op digitale scherm in Amsterdam

- Media
- 3 nov 2023 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Outdoor
- 3 nov 2023 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Op het bekende Rembrandtplein, opent BlowUp media met trots het eerste full-motion screen van Amsterdam, 'The Capital'. Dit scherm kenmerkt zich door een ultra hoge resolutie.
The Capital is een zogenaamd 'Premium Plus scherm met state-of-the-art hardware' en een ongekend hoge resolutie, waardoor de kijkervaring en content naar eigen zeggen tot een hoger niveau wordt getild. Het scherm bestaat uit 80% gerecycled aluminium afkomstig uit Nederland en is gevoed door 100% Nederlandse groene stroom.
'Gelegen aan het Rembrandtplein in Amsterdam heeft The Capital een onmiskenbare internationale uitstraling. Door de technologische upgrade van het scherm is het een toonaangevend platform voor wereldwijde merken om zich te profileren in de Nederlandse hoofdstad', aldus Ernst Vos, CCO van de BlowUp media Group.
Ter ere van deze lancering is 'anamorfische 3D content' ontwikkeld door de non-profit organisatie Justdiggit. Daarnaast tonen de Amsterdamse ondernemingen Gassan Diamonds en het kledingmerk New Amsterdam Surf Association hun content en is het laatste werk, ‘Adam’, van wereldberoemde moderne kunstenaar Marcel van Luit exclusief weergegeven op het scherm.
De lancering van The Capital betekent ook de start van een waardevolle samenwerking met het Rijksmuseum, meldt het team. Met deze samenwerking zet BlowUp media een volgende stap in de missie om hoogwaardige kunst naar de straat brengen met blowUp art. blowUp art is een label van blowUp media dat al jaren meerwaarde biedt aan de openbare ruimte waardoor exclusieve kunst toegankelijk wordt voor iedereen.
'Dit digitale scherm vormt een eerbetoon aan het verleden en een springplank naar de toekomst van digitale communicatie. We zijn overtuigd dat het een verrijking zal zijn voor zowel het plein als de stad Amsterdam', stelt Ernst Vos. Meer informatie over 'The Capital' en blowUP media staat hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kledingmerk
- Justdiggit
- media
- Gassan Diamonds
- outdoor
- Amsterdam
- New Amsterdam Surf Association
- Ernst Vos
- 3D content
- BlowUP media Group
- anamorfisch
- CCO
- OOH
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
- Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation