John de Mol blijft koploper Media100
- Media
- 7 dec 2018 @ 11:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BekroningenCrossmediaMediaJournalistiek
- 7 dec 2018 @ 11:07
- Jeroen Mirck
John de Mol is nog altijd de invloedrijkste persoon in de Nederlandse media. Dat blijkt uit DeMedia100. Voor de achtste keer op rij staat de mediamagnaat op de eerste plaats in de ranglijst.
Net zoals bij het voetbal geldt dat het een sport is met 22 spelers en aan het eind de Duitsers als winnaar, zo weet je bij elke editie van DeMedia100 vooraf één ding zeker: John de Mol staat bovenaan. Zo ook nu weer in de donderdag gepresenteerde lijst van Nederlands MediaNetwerk.
De Mol wordt gevolgd door Arjen Lubach op de tweede plaats en zijn zus Linda de Mol op de derde plek. Daarmee passeert Linda de Mol opnieuw Eva Jinek (vierde) als meest invloedrijke vrouw.
Het blijft natuurlijk een lijst met appels en peren, waarin presentatoren (Matthijs van Nieuwkerk, Edwin Evers) worden afgewisseld door uitgevers (Christian van Thillo, CEO Persgroep), tv-bazen (Sven Sauvé, topman van RTL) en vertegenwoordigers van mediabureaus.
Veelzeggende nieuwkomers
In DeMedia100 staan enkele nieuwkomers, onder wie NU.nl-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman op plek 87. Andere nieuwkomers zijn Eric Smit, medeoprichter van Follow The Money (67e plek) en influencer Yara Michels, sinds kort hoofdredacteur van Linda Meiden (88).
Influencers zijn overigens nog steeds een relatief nieuw fenomeen in DeMedia100. In de editie van 2016 was Enzo Knol de eerste, in 2017 volgde Anna Nooshin en in 2018 Monica Geuze. Nooshin (20e plek), Knol (32) en Geuze (76) staan ook in de editie van 2019. Naast Michels kwam ook Nienke Plas (dit jaar deelnemer van Expeditie Robinson) als influencer de lijst binnen op de 52e plaats.
De Media100 2019
1 (1) | John de Mol (Talpa Network)
2 (2) | Arjen Lubach (VPRO)
3 (6) | Linda de Mol (Mood for Magazines)
4 (3) | Eva Jinek (KRO-NCRV)
5 (5) | Christian van Thillo (De Persgroep)
6 (4) | Matthijs van Nieuwkerk (BNNVARA)
7 (7) | Peter de Mönnink (Talpa Network)
8 (9) | Alexander Klöpping (Blendle)
9 (15) | Jeroen Pauw (BNNVARA)
10 (13) | Edwin Evers (Radio 538)
11 (33) | Sven Sauvé (RTL Nederland)
12 (10) | Chantal Janzen (&C)
13 (8) | Ruud de Langen (Talpa Network, ex-Mindshare)
14 (34) | Willem Albert Bol (De Persgroep)
15 (17) | Jildou van der Bijl (Mood for Magazines)
16 (16) | Johnny De Mol (SBS6)
17 (25) | Victor Knaap (MediaMonks)
18 (18) | Nathalie Peters (IPG Mediabrands)
19 (22) | Eric Kramer (MEC)
20 (19) | Anna Nooshin (influencer)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- lijst
- rangliijst
- John de Mol
- media
- Nederlands MediaNetwerk
- Linda de Mol
- Media 100
- Arjen Lubach
- DeMedia100
- Bas Vlugt
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
- DPG Media start geïntegreerde... 02-12-2025
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

