Just Another Network: het nieuwe jongeren medianetwerk

Just Another Network: het nieuwe jongeren medianetwerk
  • Media
  • 15 jul 2021 @ 10:17
  • 9844 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag start het nieuwe jongeren medianetwerk Just Another Network. Dit netwerk is naar eigen zeggen een antwoord op het gat dat traditionele media laten vallen als het gaat om het bereiken en van de generaties Y en Z; een groep van 5,5 miljoen Nederlanders.

Volgens het nieuwe medianetwerk komen hiermee talent, content, bereik, data en sales samen onder één dak. Daarnaast wordt volgens de organisatie ‘nadrukkelijk ingezet op journalistiek, entertainment en talentontwikkeling.’ Just Another Network start met bekende jongerentitels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV. Met deze platforms als basis wordt het netwerk de komende tijd verder uitgebouwd.

Volgens het netwerk worden 6 miljoen mensen uniek per maand (cumulatief) bereikt en heeft het netwerk een grote invloed in de doelgroep met ruim 42 miljoen videoviews en zo’n 300 miljoen social impressies.

Daarnaast is er toegang tot bijna 5 miljoen followers op de verschillende sociale media.

Eén van de initiatiefnemers, Marko van Kampen (r. op foto boven) - oprichter van Makers Channel en voormalig creatief directeur DPG Media - ziet grote kansen in de huidige mediamarkt. ‘Just Another Network wil de vaste plek die het met de bestaande titels nu inneemt in de dagelijkse nieuws- en entertainment voorziening van jongeren verder versterken en uitbouwen. Doel is het grootste Nederlandse medianetwerk voor de jongere doelgroepen tecreëren. Die doelstelling wordt onder meer behaald door overnames, strategischepartnerships, investeringen in content en talent, synergie en de oprichting van nieuwe onlineplatforms. Tevens zullen er ambitieuze, jonge nieuws- en opiniemakers worden opgeleid.’

Kans in medialand

Van Kampen heeft van dichtbij gezien hoeveel moeite grote mediabedrijven hebben jongeren aan zich te binden. Het is geen onwil, maar het vergt in zijn ogen een ander soort organisatie en daar is te weinig focus en/of kennis voor binnen de huidige traditionele media. ‘Een gemiste kans, want er is echt momentum voor een jongeren media netwerk.’

Naast haar netwerk, biedt Just Another de mogelijkheid aan strategische partners en merken om via één loket campagnes en content te ontwikkelen voor en door jongeredoelgroepen door middel van een interne Agency. Om dit loket professioneel neer te zetten is Michel Palmen aangetrokken. De voormalige Director Commerce, Partnerships & Products van Viacom CBS geeft vanaf 1 juli leiding aan de Agency. Michel Palmen (l. op foto boven): ‘JustAnother Network is hoe een modern mediabedrijf er wat mij betreft uit moet zien. Een netwerk van makers, creatieven, strategen en content experts, in combinatie met een groot dagelijks bereik en gevoed door een slimme datastrategie.’

 

JAMC founders

Just Another Network is onderdeel van Just Another Media Company; dit is een buy and build initiatief van media-ondernemers, platform eigenaren en investeerders. Hierin zitten als founders naast Marko van Kampen en Fares Masharawi onder andere ook Danny Membre (RUMAG) en Ferdi Buijsrogge (DGI, RUMAG). Daarnaast zijn Humberto Tan (RTL) en Kees de Koning (TopNotch) non-executive founders. Om de plannen te financieren is groeikapitaal opgehaald bij een groep informal investors - met onder andere Bert Habets (ex CEO RTL Nederland en RTL Group), Valentijn Bras (Scoupy), Ralph de Vries (o.a, Wasteless) - en twee venture capital firms, waaronder DGI Ventures.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken