Slimste mens meest bekeken, laat sport achter zich

- Media
- 11 sep 2024 @ 07:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 sep 2024 @ 07:30
- Michiel van Zaane
Ondanks de sportzomer van 2024 was een andere finale het meest bekeken programma van augustus 2024: de finale van de Slimste mens op 30 augustus. Dat blijkt ui de kijkcijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 192 minuten over de gehele dag in augustus 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In augustus 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 123 minuten. In augustus 2023 was dit 120 minuten.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in augustus 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 40,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa Network zenders 14,4%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 40,4%, de zenders van RTL Nederland 27,8% en de Talpa Network zenders 16,9%.
Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Slimste mens op NPO 1 van 30 augustus. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.133.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 2,6 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in augustus 2024 gemiddeld 26 minuten per dag uitgesteld gekeken. In augustus 2023 was dit 28 minuten. B en b vol liefde van 29 augustus op RTL 4 had met 944.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes