Slimste mens meest bekeken, laat sport achter zich

- Media
- 11 sep 2024 @ 07:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 sep 2024 @ 07:30
- Michiel van Zaane
Ondanks de sportzomer van 2024 was een andere finale het meest bekeken programma van augustus 2024: de finale van de Slimste mens op 30 augustus. Dat blijkt ui de kijkcijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 192 minuten over de gehele dag in augustus 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In augustus 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 123 minuten. In augustus 2023 was dit 120 minuten.

Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in augustus 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 40,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa Network zenders 14,4%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 40,4%, de zenders van RTL Nederland 27,8% en de Talpa Network zenders 16,9%.

Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.

Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Slimste mens op NPO 1 van 30 augustus. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.133.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 2,6 miljoen.

Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in augustus 2024 gemiddeld 26 minuten per dag uitgesteld gekeken. In augustus 2023 was dit 28 minuten. B en b vol liefde van 29 augustus op RTL 4 had met 944.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.

Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

