Peter Contant ontvangt LOF d’Or Oeuvreprijs 2024

- Media
- 19 dec 2024 @ 21:30
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 dec 2024 @ 21:30
- Kel Koenen
Peter Contant is donderdagavond door het Lucas-Ooms Fonds (LOF) onderscheiden met de prestigieuze LOF d’Or Oeuvreprijs 2024. Deze onderscheiding wordt jaarlijks toegekend aan personen die een uitzonderlijke bijdrage hebben geleverd aan de tijdschriftjournalistiek. Contant wordt geprezen om zijn carrière als journalist, hoofdredacteur, uitgever en mediaondernemer.
Als hoofdredacteur en uitgever van MAX Magazine heeft Contant een opmerkelijk succes geboekt in een krimpende tijdschriftenmarkt. De wekelijkse tv-gids van Omroep MAX, met artikelen over financiën, gezondheid en lifestyle voor 50-plussers, heeft inmiddels een oplage van 230.000 exemplaren en is daarmee het grootste omroepblad én familietijdschrift van Nederland. Recent verlengde hij zijn contract voor meerdere jaren.
Contant begon zijn journalistieke loopbaan bij Nieuwe Revu en bekleedde later leidinggevende functies bij Veronica Magazine. Zijn onderscheidend talent ligt in het vermogen zijn lezerspubliek aan te spreken met toegankelijke content die zowel print als digitale media omvat. Onder zijn leiding groeide Veronica Magazine uit tot veel meer dan een omroepblad, wat in 2007 resulteerde in de toekenning van de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines.
De jury noemt Contant een ‘stille kracht’ met een scherp oog voor marktontwikkelingen. ‘Hij spreekt de taal van zijn lezers en blijft zichzelf opnieuw uitvinden’, aldus LOF-voorzitter Derk Haank. ‘Een zeer welverdiende winnaar in een indrukwekkende lijst van LOF-Prijswinnaars sinds 1970.’
Aan de LOF d’Or Oeuvreprijs is ook een geldbedrag gekoppeld dat kan worden besteed aan een mediagerelateerd goed doel.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

