Odido kiest EssenceMediacom als mediabureau
- Media
- 9 jan 2025 @ 16:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jan 2025 @ 16:52
- Sjaak Hoogkamer
Odido gaat met EssenceMediacom als partner verder voor al haar media inzet. Het telecommerk nam als gevolg hiervan afscheid van Dentsu.
Dat is de uitkomst van een pitchtraject onder begeleiding van het marketingbureau 3MO. Met de uitkomst van de pitch en keuze voor EssenceMediacom zet Odido naar eigen stappen ‘een volgende stap in het realiseren van een impactvolle en innovatieve mediastrategie.’
Leo Hensen, CMO Odido: ‘De rol van media – zowel paid als non-paid – wordt een steeds fundamenteler onderdeel van ons businessmodel. We streven naar een nog diepere integratie van ons mediabureau binnen onze marketingorganisatie. Tijdens deze pitch heb ik de top van de Nederlandse mediasector aan het werk gezien, waarbij alle teams hun uiterste best hebben gedaan. EssenceMediacom heeft ons overtuigd met hun visie, innovatiekracht en vermogen om onze merken verder te laten groeien.’
De belangrijkste drijfveer voor de pitch was volgens Odido het realiseren van een geïntegreerde mediastrategie in het licht van stijgende mediakosten. Dit leidde tot een strategische keuze om naar één mediabureau te gaan. Uiteindelijk kwam EssenceMediacom als winnaar uit de bus. De afgelopen 5 jaar werkte Odido succesvol met Dentsu en EssenceMediacom samen voor de inzet van media, waarbij Dentsu verantwoordelijk was voor de inzet van digitale media en EssenceMediacom voor de offline media. Met het samenbrengen van deze twee werelden zal de samenwerking met EssenceMediacom volgens Odido ‘nog intensiever en hechter zijn dan voorheen.’
Foto: persdienst Odido
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

