Ruim 1,3 miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go
- Online
- 15 jul 2016 @ 12:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekApps
- 15 jul 2016 @ 12:35
- Redactie Online
Pokémon Go heeft in ruim een week tijd Nederland veroverd. Ondanks dat de officiële versie nog niet in de Nederlandse PlayStore of Appstore staat, spelen nu al ruim 1,3 miljoen Nederlanders Pokemon Go. Het komende half jaar blijven de Pokémon trainers zichtbaar in het straatbeeld. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 Nederlanders.
Eén op de tien Nederlanders spelen Pokémon Go Tweederde van de Nederlanders zijn bekend met de nieuwe hit onder de smartphone apps. Meer dan 1,3 miljoen Nederlanders (10% - 18 jaar en ouder) spelen momenteel Pokémon Go. Ze spelen vooral het spel omdat ze nieuwsgierig zijn naar het spel, het leuk vinden en ze vroeger ook Pokémon hebben gespeeld. Het roept nostalgie op om weer op jacht te gaan naar Pokémons. Daarnaast vinden Nederlanders het fijn dat het aanzet tot bewegen.
Pokémon trainers zijn fanatiek en loyaal Pokémon trainers zijn intensief bezig met het spel; 85% speelt het dagelijks of meerdere keren per dag. Daarnaast zet het aan om te gaan bewegen. Zes op de tien trainers zijn speciaal gaan wandelen om Pokémons te vangen. Pokémon Go blijft voorlopig nog zichtbaar in het straatbeeld. Vier op de tien Pokémon trainers verwacht het spel nog een half jaar of langer te spelen. Daarnaast verwacht nog eens 9% van de Nederlanders dat ze binnenkort Pokémon gaan spelen. Als de app live staat in de stores zal er een nieuwe groep starten met Pokémon Go.
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalig representatief onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel (18 jaar en ouder), waarbij in totaal 1.000 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

