YouTube in-app van Nielsen nu ook in Nederland
- Online
- 3 jun 2019 @ 11:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Online advertising
- 3 jun 2019 @ 11:50
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf vandaag breidt Nielsen de meting op de mobiele app van YouTube met Nielsen Digital Ad Ratings uit naar 26 extra landen waaronder Nederland. Nielsen Digital Ad Ratings biedt een onafhankelijk inzicht in het bereik van de belangrijkste digitale videoplatformen.
Verder is de zogenoemde YouTube in-app vanaf nu ook beschikbaar in België, Brazilië, Bulgarije, Tsjechië, Griekenland, Griekenland, Hong Kong, Hong Kong, Hongarije, India, Indonesië, Ierland, Ierland, Israël, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Filippijnen, Polen, Puerto Rico, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Taiwan, Thailand, Turkije en De Verenigde Arabische Emiraten.
Marketeers krijgen met de YouTube in-app onafhankelijk en uitgebreid inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube
Het meten van YouTube in-app via Nielsen Digital Ad Ratings was al beschikbaar in de VS, Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Met deze uitbreiding zal Nielsen YouTube-advertenties kunnen meten op desktop- en in mobile web browsers in 34 landen. Het biedt marketeers onafhankelijk en uitgebreid inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube op alle devices.
Beter inzicht in publiek op YouTube
Met deze uitbreiding krijgen klanten van Nielsen Digital Ad Ratings toegang tot gegevens over leeftijd en geslacht van consumenten die reclame via de mobile app van YouTube zien en informatie over bereik, frequentie en Gross Rating Points (GRP's). Voor het meten van YouTube-advertenties wordt gebruikgemaakt van dezelfde methodologie die ook voor andere apps wordt gebruikt in Digital Ad Ratings. Daardoor zijn zowel media buyers als – sellers in staat zijn om vergelijkbare en ontdubbelde, op mensen gebaseerde metingen te gebruiken in hun mediaplanning en -uitvoering. Met Nielsen Digital Ad Ratings krijgen uitgevers, adverteerders en mediabureaus een beter inzicht in hun publiek op YouTube door gebruik te maken van statistieken die vergelijkbaar zijn met die voor televisie.
‘Nu meer mensen video bekijken via digitale platforms en apparaten, is Nielsens uitgebreide meting van YouTube via Digital Ad Ratings van cruciaal belang om een compleet beeld te krijgen van het mediagebruik, vooral omdat YouTube een groot deel van de mobiele videoreclame in deze landen voor zijn rekening neemt,’ aldus Denis Rochat, Media Leader, Nielsen Benelux.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers