Nieuwe merkcampagne Lexa daagt singles uit eigen liefdesverhaal aan te gaan
- Online
- 18 jan 2023 @ 09:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 jan 2023 @ 09:46
- Michiel van Zaane
Datingservice Lexa deelt in samenwerking met creatief bureau WNP haar nieuwe merkbelofte en campagne. In 2022 gaf 67% van de singles aan een echt liefdesverhaal te willen beleven en daar geeft de nieuwe merkcampagne van de expert op het gebied van dating handen en voeten aan.
De behoefte aan liefde en authenticiteit blijft toenemen in 2023 volgens Lexa. De datingsite zet de eerder ingeslagen weg daarom voort met een nieuw creatief concept gericht op het moment waarop een echte band wordt gesmeed tussen twee singles. Lexa en WNP delen in de nieuwe campagne deze bijzondere momenten middels zes nieuwe verhalen.
‘Voor singles is de behoefte aan liefde nog nooit zo intens geweest als nu, en Seriuos Dating, Crazy Love is een uiting van hun wens om commitment en authenticiteit te ervaren. Het concept van de merkcampagne werd door ons gekozen omdat het dit magische, beslissende en vreugdevolle moment, dat Lexa al meer dan 20 jaar mogelijk maakt voor miljoenen singles, nauwkeurig illustreert’ zegt Jérôme Rivière, VP Brands & Consumers Meetic Europe.
360°
De Europese campagne heeft een 360° perspectief. Op TV tonen twee video’s van 20 seconden het moment waarop alles veranderde voor vier koppels. Elke scène begint met de ontmoeting van twee singles, mogelijk gemaakt door functies ontworpen door Lexa. Wanneer ze overgaan van hun eerste paar uitwisselingen naar een echt liefdesverhaal, draait een overgangseffect de camera letterlijk 360° om en neemt ons verder mee in hun verdiepende relatie.
Eric Delannoy, Vice President of WNP: ‘Serious Dating, Crazy Love is een groots idee dat sinds de lancering heeft aangetoond de aantrekkingskracht van Lexa te kunnen vergroten. Maar in een tijd waarin sommigen twijfelen aan het vermogen van datingapps om ontmoetingen te creëren die net zo magisch zijn als in het 'echte leven', moesten we verder gaan. Dat hebben we bereikt door de soms weinig bekende functies van Lexa te vieren en wat ze voor ons kunnen doen: ons Crazy in Love laten vallen.’
Digital native
Dit visuele effect loopt door in de hele campagne en kristalliseert het cruciale moment waarop je de sprong waagt en je leven op zijn kop wordt gezet, omdat je een oprechte band met iemand voelt. Deze twee tv-shorts gaan vergezeld van zes video's van 10 seconden, die elk het liefdesverhaal van een ander koppel belichten. De ontmoetingen worden ook op de radio uitgezonden. Dit concept met tientallen 'digital native' componenten vormt een compleet universum dat de merkbelofte van Lexa vervult en vernieuwt. In totaal werden 260 master creative assets ontwikkeld.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing