Philips draagt inclusiviteit uit met t-shirt tijdens Pride
- Sponsoring
- 29 jul 2019 @ 10:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijSponsoring
- 29 jul 2019 @ 10:24
- Lucas Boon
Philips is met modelabel Ninamounah een partnership aangegaan om het thema inclusiviteit te benadrukken. Een design geprint op t-shirts speciaal ontwikkeld voor de Pride Amsterdam is een eerste uiting.
Op de foto: Nathalie Lam (global head of sponsorships bij Philips) reikt t-shirt uit aan Lucien Spee (directeur Pride Amsterdam).
Philips is officieel partner van de Pride Amsterdam en neemt aanstaande zaterdag (3 augustus) deel aan de botenparade op de grachten van de hoofdstad. In samenwerking met Amsterdam Fashion Week zocht het merk naar een modelabel dat het belang van diversiteit kan benadrukken. Dat is Ninamounah, dat inclusiviteit naar eigen zeggen in zowel zijn collecties als communicatie uitdraagt. De bevrijding van schaamte en het doorbreken van stereotypes is zowel in de kleding als de modellen en ambassadeurs van het merk terug te vinden.
De samenkomst van Philips en Ninamounah voor Pride Amsterdam is uitgemunt in een ontwerp waarin het credo 'Life is better when #youareyou' is terug te vinden. De verschillende symbolen moeten de gelijkheid in liefde representeren, ongeacht waar de drager zich mee identificeert. Deze symbolen vormen in het ontwerp samen een golf die in kleur verloopt zoals de kleuren van de Pride-vlag. De golf van liefde eindigt met een icoon op het hart van de drager van het t-shirt, dat het gehele spectrum van de LHBT-gemeenschap moet symboliseren.
Winq magazine heeft twaalf personen gevraagd naar hun verhaal over inclusiviteit en om hun verbinding met de Pride te delen. Dit heeft geresulteerd in een serie portretten, waarbij de modellen in het Pride t-shirt gekleed zijn, gefotografeerd door Nikola Lamburov, gepubliceerd in de nieuwe editie van het magazine. Het t-shirt wordt gedurende de gehele Pride Amsterdam (27 juli t/m 4 augustus) gedragen door vrijwilligers en op de Philips-boot tijdens de botenparade.
Victoria False met het Pride t-shirt aan (door Nikola Lamburov voor Winq).
Lam heeft met Philips en de Pride in 2017 een SponsorRing gewonnen. Ook kans maken op een Ring? Een case inzenden kan nog tot 20 september.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
- Vebego sponsort curling richting... 29-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes