SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe d'HuZes

SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe d'HuZes
  • Sponsoring
  • 19 mei 2022 @ 12:07
  • 19964 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op donderdag 2 juni besteden Hart van Nederland en Shownieuws op SBS6, en Ekdom in de Morgen op Radio 10 aandacht aan Alpe d’HuZes. Talpa Network biedt op radio en tv, en online een platform voor de verhalen van de deelnemers.

Tijdens het event beklimmen duizenden Nederlanders in Frankrijk de bergtop Alpe d’Huez om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. SBS6-presentator Jan Versteegh fietst mee en doet ter plaatse live verslag. Radio 10-presentatrice Evelien de Bruijn loopt de berg op en probeert voor het einde van de Ekdom in de Morgen-uitzending binnen te zijn.

De Bruijn geeft op 2 juni updates vanuit Frankrijk in verschillende uitzendingen op radio en tv, en Jan Versteegh brengt live-verslag tijdens de klim. Op de website en Facebook-pagina van Hart van Nederland is Alpe d'HuZes via een livestream te volgen, in samenwerking met regionale omroepen. In de week voorafgaand, van 23 mei, besteedt ook HLF8 aandacht aan het sportevent. Shownieuws maakt aan het einde van de dag bekend hoeveel donaties er zijn opgehaald door alle deelnemers.

Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ fietsen of lopen duizenden deelnemers de Alpe d'Huez tot zes keer op en af. Ze doen dit alleen of samen met een team.

Naast de sportieve activatie hebben de deelnemers ook de uitdaging om zoveel mogelijk sponsorgeld te verzamelen en daarmee een bijdrage te leveren aan onderzoek naar kanker. Sinds 2006 heeft Alpe d'HuZes meer dan 183 miljoen euro aan sponsorgelden opgehaald. De 15de editie kon vanwege COVID-19 in 2020 en 2021 geen doorgang vinden.

Fotocredits: Marco van Ammers

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken