SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe d'HuZes
- Sponsoring
- 19 mei 2022 @ 12:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2022 @ 12:07
- Sjaak Hoogkamer
Op donderdag 2 juni besteden Hart van Nederland en Shownieuws op SBS6, en Ekdom in de Morgen op Radio 10 aandacht aan Alpe d’HuZes. Talpa Network biedt op radio en tv, en online een platform voor de verhalen van de deelnemers.
Tijdens het event beklimmen duizenden Nederlanders in Frankrijk de bergtop Alpe d’Huez om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. SBS6-presentator Jan Versteegh fietst mee en doet ter plaatse live verslag. Radio 10-presentatrice Evelien de Bruijn loopt de berg op en probeert voor het einde van de Ekdom in de Morgen-uitzending binnen te zijn.
De Bruijn geeft op 2 juni updates vanuit Frankrijk in verschillende uitzendingen op radio en tv, en Jan Versteegh brengt live-verslag tijdens de klim. Op de website en Facebook-pagina van Hart van Nederland is Alpe d'HuZes via een livestream te volgen, in samenwerking met regionale omroepen. In de week voorafgaand, van 23 mei, besteedt ook HLF8 aandacht aan het sportevent. Shownieuws maakt aan het einde van de dag bekend hoeveel donaties er zijn opgehaald door alle deelnemers.
Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ fietsen of lopen duizenden deelnemers de Alpe d'Huez tot zes keer op en af. Ze doen dit alleen of samen met een team.
Naast de sportieve activatie hebben de deelnemers ook de uitdaging om zoveel mogelijk sponsorgeld te verzamelen en daarmee een bijdrage te leveren aan onderzoek naar kanker. Sinds 2006 heeft Alpe d'HuZes meer dan 183 miljoen euro aan sponsorgelden opgehaald. De 15de editie kon vanwege COVID-19 in 2020 en 2021 geen doorgang vinden.
Fotocredits: Marco van Ammers
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

