Stichting Hartekind start campagne voor kinderen met een hartafwijking
- Sponsoring
- 2 feb 2023 @ 08:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 feb 2023 @ 08:58
- Michiel van Zaane
In het weekend van 4 februari start de landelijke campagne van Stichting Hartekind om 4 miljoen euro op te halen voor meer wetenschappelijk onderzoek naar hartafwijkingen bij kinderen. Nog altijd overlijdt er elke 48 uur in Nederland een kind aan een hartafwijking, dat zijn er gemiddeld 150 per jaar.
Daarnaast heeft Nederland zo’n 25.000 hartekinderen: kinderen met een aangeboren hartafwijking. Naast wetenschappelijk onderzoek is ook bewustwording voor de impact van een hartafwijking bij kinderen van belang. Stichting Hartekind heeft in 2018 in samenwerking met Nederlandse kinderhartcentra een Landelijke Onderzoeksagenda opgesteld, die richting geeft aan al het onderzoek naar hartafwijkingen bij kinderen tot 18 jaar. Door het realiseren van deze Onderzoeksagenda is het mogelijk om binnen 10 jaar uit de top 3 meest voorkomende doodsoorzaken onder kinderen te komen.
Om de Onderzoeksagenda te realiseren is jaarlijks 4 miljoen euro nodig. Een flink bedrag, dat met hulp van nog meer donateurs mogelijk moet zijn.
De Onderzoeksagenda geeft met 5 thema’s richting aan alle investeringen die Stichting Hartekind doet om samen met artsen, patiënten en innovatieve organisaties hét verschil te maken voor hartekinderen.
De 5 thema's van de Onderzoeksagenda zijn:
• Hartfalen en hartritmestoornissen
• Opgroeien met een hartafwijking
• Bouwen aan een nieuw hart
• Beter de operatie door
• De toekomst van het geopereerde hart
Valentijnsdag
Valentijnsdag valt middenin de campagne, een dag die al in het teken van het hart staat. Laten we in plaats van de commerciële gedachte achter deze dag, stilstaan bij het lot van al deze hartekinderen en bij ouders die hun kind hebben verloren aan een hartafwijking. Door meer onderzoek zijn deze afwijkingen in de toekomst wellicht eerder op te sporen en is daarmee het risico op overlijden te verkleinen. Om de campagne kracht bij te zetten, zijn 3 kinderen met een hartafwijking de gezichten van de campagne; Tessa van net een week oud, Wes van 1,5 jaar en Jamal van 11 jaar oud. Zo wordt er een realistisch beeld van hartekinderen weergegeven en zal de urgentie hopelijk nog zichtbaarder worden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing