Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de Week tegen Eenzaamheid

- Sponsoring
- 26 sep 2023 @ 10:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 sep 2023 @ 10:16
- Michiel van Zaane
Ouwe Taart, het appeltaartje met sociale impact, is tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 28 september t/m 4 oktober 2023 verkrijgbaar bij alle Shell Café locaties in Nederland.
Bij de inkoop van elk taartje gaat er een bijdrage naar stichting Met je hart, daarnaast doneert Shell € 0,50 per verkocht taartje. Het eenpersoonsappeltaartje Ouwe Taart wordt gemaakt van appels van Nederlandse bodem en is een samenwerking tussen Royal Smilde Bakery, Today and Tomorrow creative studio en stichting Met je hart. Stichting Met je hart helpt eenzaamheid onder ouderen te verzachten door lokale ontmoetingen te organiseren. Tijdens de Week tegen Eenzaamheid is het dagvers afgebakken appeltaartje vinden op alle Shell-stations met bakkerijlocatie in Nederland. Per verkocht taartje doneert de gast én Shell aan stichting Met je hart. Daarnaast ontvangt de gast bij Shell in de Week tegen Eenzaamheid een ansichtkaart met een coupon voor een gratis kop koffie of thee, om uit de delen aan een eenzame oudere.
‘Een sympathiek en toegankelijke samenwerking waarbij we stil staan bij een doelgroep die wel een beetje extra aandacht kan gebruiken en vaak dicht bij onszelf en onze gasten staat. Dat was voor ons de reden om hier aan mee te werken en een extra bijdrage te leveren aan dit goede doel’, aldus Kees van Wezel, Head of Foodservice & Coffee bij Shell.
Aimée Romme, directeur stichting Met je hart: ‘Eenzame mensen zorgen vaak slechter voor zichzelf. Want wat heeft dat nog voor nut denken ze dan. Ze komen nauwelijks meer buiten, eten minder gezond en takelen geestelijk en lichamelijk af. We zijn ons in Nederland nog onvoldoende bewust van hoe ernstig dit probleem eigenlijk is. Voor 700.000 ouderen in Nederland is dit helaas de dagelijkse realiteit. Stichting Met je hart laat ouderen die zich eenzaam voelen, weer genieten van mooie momenten én nieuwe vriendschappen. Het gevoel hebben ertoe te doen is het allerbelangrijkste. Dit draagt bij aan een positieve gezondheid, bevordert de zelfredzaamheid en maakt het leven gewoon leuker. Inmiddels is stichting Met je hart met 1.200 vrijwilligers actief in 48 gemeenten en hopelijk binnenkort op nog meer plekken in Nederland. Support van burgers en bedrijven is hierbij onmisbaar. Wij zijn Shell daarom ontzettend dankbaar voor de ondersteuning die zij ons geeft.’
Van 28 september t/m 4 oktober 2023 is Ouwe Taart verkrijgbaar bij alle 105 Shell Café locaties in Nederland en t/m 31 december 2023 kunnen de ontvangers van de ansichtkaart voor een gratis kop koffie of thee én een sociaal praatje terecht bij Shell.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys en Vandaag Inside presenteren 'Grootste Lul van het...
- Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar bij ‘Team Visa’
- Mitsubishi Motors tot en met 2026 partner KNSB
- Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
- Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag
- Unilever pakt met partners voedselpakketten in voor voedselbank
Laatste Nieuws
- Bristol's 'In my Shoes'-sokken vóór... 07-12-2023
- EasyToys en Vandaag Inside... 06-12-2023
- Unilever pakt met partners... 05-12-2023
- Mitsubishi Motors tot en met 2026... 30-11-2023
- KNSB en TIG Sports verlengen... 30-11-2023
- Nivea en COC ondersteunen Paarse... 29-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala