Persconferentie voor kinderen na Klassieker voor gelijke kansen

Persconferentie voor kinderen na Klassieker voor gelijke kansen
  • Sponsoring
  • 7 feb 2024 @ 08:11
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ABN Amro en Ajax organiseren een kinderpersconferentie na de wedstrijd Ajax Vrouwen - Feyenoord in de Johan Cruijff Arena om gelijke kansen in het vrouwenvoetbal te promoten.

Op zaterdag 10 februari 2024 staat de Johan Cruijff Arena in het teken van de Klassieker tussen Ajax Vrouwen en Feyenoord. Hoofdsponsor van Ajax ABN Amro zet deze wedstrijd in de spotlights met een kinderpersconferentie, speciaal voor basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8. De jonge verslaggevers krijgen zo een kans om te ontdekken hoe het is om een sportverslaggever te zijn en kunnen de spelers ook zelf interviewen. Met het initiatief willen ABN Amro en Ajax de nieuwe generatie betrekken bij het vrouwenvoetbal en zo werken aan gelijke kansen voor iedereen.

De aanwezige basisschoolleerlingen krijgen de kans om diverse spelers van Ajax Vrouwen het hemd van het lijf te vragen. Deze informatie kunnen zij gebruiken om verslag te doen in de schoolkrant of content te maken voor de website of socialmediakanalen van hun school. Om de jonge verslaggevers voor te bereiden krijgen ze voorafgaand aan de wedstrijd een workshop interviewen van een sportjournalist. Met deze ervaring willen ABN Amro en Ajax de nieuwe generatie het verhaal van de Klassieker laten vertellen om zo te laten zien dat voetbal voor iedereen is. Rolmodellen, zoals Sherida Spitse en Chasity Grant, spelen daar een belangrijke rol in.

‘Toen ik kind was, waren de vrouwelijke rolmodellen nauwelijks zichtbaar. Door hen die wel zichtbaar waren, kon ik dromen om profvoetballer te worden. Door het vrouwenvoetbal de status en zichtbaarheid te geven die het verdient, kunnen we de passie voor deze sport bij alle kinderen creëren. De kinderpersconferentie opent deuren en draagt eraan bij dat de nieuwe generatie vrouwenvoetbal als gelijkwaardig ervaart’, aldus Daphne Koster, oud-international en manager vrouwenvoetbal bij Ajax.

‘Met onze sponsorships werken we aan het versnellen van gelijke kansen voor iedereen. De bijna tien jaar durende samenwerking met Ajax Vrouwen is een mooi voorbeeld van deze versnelling. Op het gebied van vrouwenvoetbal heeft aandacht en drive al vele positieve veranderingen opgeleverd. Daarom blijven we eraan werken om het vrouwenvoetbal verder te laten groeien’, aldus Sander Bestevaar, Hoofd Sponsoring & Events van ABN Amro.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken