Nationale Marketing Benchmark: Optimale CX nog een flinke uitdaging
Customer experience heeft in bijna alle bedrijven de volle aandacht. Toch is marketing lang niet altijd sterk betrokken of in de lead. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. Daarmee laten bedrijven kansen liggen. Winnaars in de benchmark hebben namelijk veel vaker een hogere klanttevredenheid dan hun concurrenten. Rob Revet van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger en Folkje Berends van SRM Opleidingen en Trainingen lichten toe.
TUI warmt publiek op voor winterbestemmingen
In de week van 6 november start TUI de campagne 'Ondertussen in...', waarin het publiek wordt warmgemaakt voor een zonnige wintervakantie.
KesselsKramer ontwikkelt campagne voor Arte samen met publiek
Bureau KesselsKramer heeft een campagne voor de Duitse publieke omroep ontwikkelt. Basis voor die campagne was een vraag aan het publiek: Wat is Arte volgens jou?
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Podcast Napleiten beste podcast van Nederland 2023
Napleiten heeft op 6 november vanavond de Dutch Podcast Award voor beste podcast van Nederland 2023 gewonnen. De podcast Moordzaken ging er met de publieksprijs vandoor.
Philips lanceert brand sustainability campagne 'Care means the world'
Philips komt met een nieuwe wereldwijde merkcampagne met als thema 'Care means the world'. Dat vertelt Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips die met haar team verantwoordelijk is voor de campagne, in de nieuwe MarketingTribune die vandaag bij abonnees op de mat valt.
Nieuwe campagne positioneert Aldi als werkgeversmerk
Vandaag lanceert Aldi haar nieuwe werkgeversmerk. Met een bijbehorende campagne wil de discounter laten zien dat Aldi als werkgever meer mogelijkheden biedt dan de arbeidsmarkt doorgaans denkt.
Xsaga Video benoemt Thomas Bierens als Head of Video
Eind 2022 werd Xsaga Video gelanceerd onder de vleugels van Xsaga. Ervaren filmmaker Thomas Bierens is er nu benoemd als Head of Video.
De Bibliotheek kiest Total Design voor landelijke campagne
Het netwerk van Openbare Bibliotheken heeft Total Design gekozen als bureau voor de landelijke campagne die vanaf 2024 wordt uitgerold.
Save the Children roept op om kindvriendelijk te stemmen
Save the Children lanceert voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november de Keuringsdienst van Praatjes en een eigen stemwijzer. Hiermee roept de organisatie alle kiezers op om op te komen voor kinderen.
Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
[Marketing the Rainbow #44b] Volvo en de Rock ’n Roll Drag Queens
Vorige week schreef ik over het corporate beleid van Volvo op het gebied van Diversiteit en Inclusie, en hoe zij heel vroeg begonnen met Marketing the Rainbow. Dit bleef natuurlijk niet zonder reactie, met name in conservatief Amerika.
SAS en KNVB verlengen samenwerking online voetbalinformatie
De KNVB, dochteronderneming Voetbalmedia en SAS verlengen hun samenwerking tot 2027. De partijen voorzien voetballiefhebbers online van informatie op maat.
PodKastjes moeten jongeren helpen tegen eenzaamheid
Met de introductie van PodKastjes, waarmee jongeren kunnen luisteren naar verhalen over eenzaamheid van andere jongeren, zet de campagne ‘Hey, het is oké’ tegen eenzaamheid een nieuwe stap.
Havas Media sluit partnership met RetailMediaOne
Havas Media gaat samenwerken met RetailMediaOne om retail media in Nederland verder te ontwikkelen.
Streamingdiensten moeten meer investeren in Nederlandse producties
Grote streamingdiensten die in Nederland actief zijn, moeten vanaf 1 januari 2024 vijf procent van hun jaaromzet gaan investeren in Nederlandse audiovisuele producties zoals series, films en documentaires.
Bol lanceert grote crossmediale campagne rond Sinterklaas
Bol zet groots in op de komende Sinterklaas met onder meer een crossmediale campagne, AI en een uitbreiding van het ecosysteem rond het Grote Speelgoedboek: het HulpSint Platform.
'Honderdduizenden online fraudegevallen kunnen voorkomen worden'
Bijna de helft (44%) van de Nederlandse online fraudegevallen kan voorkomen worden als het slachtoffer niet direct tot handelen overgaat zegt ABN Amro. De bank start daarom een voorlichtingscampagne.
De Nationale Jeugdraad en Tinder willen jongeren laten stemmen
De Nationale Jeugdraad (NJR) en datingapp Tinder lanceerden op 1 november een campagne met als doel jonge en nieuwe kiezers aan te moedigen om te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.
Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal
Uit onderzoek van Warc en Marketreach voor het Britse Royal Mail blijkt Direct Mail een onvervalste aandachtstrekker te zijn. ‘Post is niet alleen effectief in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken.’
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
[column] Top 5-TikTok-trends: vette vrieskou, generatiekloof en totale tompoucegekte
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Thamar en Justine van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Corendon maakt korte speelfilm van safety video
Corendon heeft een nieuwe safety video opgenomen starring Jandino Asporaat als Judeska. Het resultaat is een komische video van maar liefst zes minuten die vertoond wordt op de rechtstreekse vluchten tussen Amsterdam en Curaçao. Naast Jandino zijn er rollen voor John Williams, Rico Verhoeven, Wendy van Dijk, Everon Jackson Hooi, Liza Sips, Jasmine Sendar, Najib Amhali en Shirma Rouse.
[Praat Nederlands met me] Philip Dröge over 'De Tawl'
In zijn nieuwe boek De Tawl gaat historicus Philip Dröge al fietsend over Amerikaanse wegen op zoek naar wat er nu nog over is van het Nederlandstalige verleden in de US. Het resultaat is een opmerkelijk verhaal over de Nederlandse oorsprong van woorden als ‘OK’ en ‘dope’. Tijd voor een interview.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
Start Small, Dream Big: leer een instrument bespelen
Social media agency Unlike lanceert een nieuwe internationale campagne voor Yamaha Music Europe, waarin het uitzoeken, kopen en leren bespelen van een muziekinstrument centraal staat.
Bollebozen event en gouden wikkels stimuleren lezen
Om leesplezier bij kinderen te stimuleren deelde Bol samen met het Jeugdeducatiefonds 30.000 ‘boekiebags’ uit. In vier bags zat een reep met gouden wikkel verstopt. De gelukkige vinders wonnen een Bollebozen event voor de hele school.
[Marketing the Rainbow #44a] Volvo ontdekt de gay automobilist
Volvo is een van oorsprong Zweeds bedrijf (est. 1915), dat in 1999 werd verkocht aan Ford Motor Company en sinds 2010 eigendom is van de Geely Holding Group, een Chinese multinational. Ze waren een van de vroegste deelnemers aan Marketing the Rainbow, zeker in de autobranche.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
YouTubeserie Ziggo Sport Kick 't Met krijgt tweede seizoen
Ziggo Sport kondigt het tweede seizoen van de YouTube-talkshow Kick ’t Met aan. Hoewel het format grotendeels hetzelfde blijft, spelen de mannen dit seizoen ook uit.
NS kiest Insiders en Roularta Media voor NS Dagje Uit
De NS heeft voor Dagje Uit, het multimediale platform voor NS-reizigers, gekozen voor Insiders en Roularta Media Nederland voor de contentstrategie en –creatie.
Jury GPCM klaar voor 'big day' op 31 oktober aanstaande
Het contentmarketingvak loopt zich warm voor de uitreiking van de enige echte GPCM 2023. Na een recordaantal inzendingen ronden de jury's hun werk af en is de organisatie van feestelijke uitreiking op 31 oktober a.s. in Amsterdam ook vrijwel rond. Feest! Kom je ook?
[docu] De Kunst van het Verleiden
'De enige echte allesomvattende documentaire over Neerlands reclame. Over het verleden, het heden en de toekomst', wordt deze film door de makers genoemd. Geniet ruim een uur van deze inventarisatie van een stuk marcomgeschiedenis.
TikTok tikt 5,7 miljoen actieve Nederlandse gebruikers per maand aan
Social media platform TikTok heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: 5,7 miljoen Nederlanders per maand maken gebruik van het platform.
Jump Retail en RetailMediaOne bundelen creatieve kracht
RetailMediaOne kondigt een strategische samenwerking aan met Jump Retail, onderdeel van TBWA. Het doel van deze samenwerking is om reclame in het retailmediadomein voor adverteerders versneld en met de nieuwste inzichten effectief in te kunnen zetten.
De Bic aansteker bestaat 50 jaar
Toen Marcel Bich in 1973 de iconische Bic aansteker introduceerde, was dat vanuit dezelfde visie als bij de Cristal pen in 1950: 'gebruikers eenvoud en plezier brengen door hen essentiële dagelijkse producten aan te bieden die betrouwbaar en betaalbaar zijn, én lang meegaan.'
ProRail speelt met schaalmodellen in serieuze campagne
Bij 25% van de incidenten rondom spoorwegovergangen zijn beroepschauffeurs betrokken. Om hen bewust te maken van de risico’s en potentieel gevaarlijke situaties rondom het spoor lanceert ProRail een nieuwe bewustwordingscampagne.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing