[Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

[Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
  • Food-en-retail
  • 13 mrt 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

In het 49ste deel uit onze veelgelezen serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Eline van de Ven, jonge sales manager bij Pavino Sgroppino. De partners binnen dit bedrijf bieden drie unieke mixes sgropinno naar Italiaans recept in eigen apparaten die momenteel de Nederlandse horeca en festivals veroveren.

1. Stel je zelf graag voor. En kun je iets vertellen over jullie mixers en het ontstaan ervan?
Ik ben Eline van de Ven, op dit moment derdejaarsstudent Small Business & Retail Management aan de Haagse Hogeschool. Verder ben ik al 7 jaar werkzaam in de horeca en ben ik sinds begin dit jaar bij Pavino gaan werken. Ik ben voor een ondernemer relatief jong maar mede doordat ik hiernaast nog studeer kan ik meteen alle opgedane kennis verwerken in dit bedrijf om zo nog meer succes te genereren! Pavino is eigendom van 3 bedrijven die hun visie, kennis en kunde hebben samengebracht: Pavan IJsspecialiteiten & Patisserie, Ontwerpzaak.nl en Orso Bianco concepts•products•granitori

Nederland is al sinds enkele jaren bekend met de verfrissende Sgroppino (of Scroppino), maar deze is nu nog lekkerder. Het geheim van de Pavino Sgroppino zit in het speciale citroenijs. De Italiaanse ambachtelijke ijsmakers van Pavan, die net als de Sgroppino van oorsprong uit Venetië komen, hebben volgens een authentiek recept een speciaal citroenijs ontwikkeld dat de basis vormt voor de ultieme Sgroppino. Wat ons uniek maakt is dat wij de Sgroppino aan de horeca leveren in een speciale Elmeco schaafijsmachine die door Orso Bianco uit Napels in Italië importeert, namelijk onze Granitore.

2. OK, de Pavino Sgroppino - case, wij begrepen dat retailers en horeca-ondernemers de mixers kunnen huren. Kun je het concept verder uitleggen?
Natuurlijk, maar het concept is eigenlijk heel simpel. Pavino Sgroppino heeft een gezonde ambitie en streeft vanzelfsprekend rendement na. Dit zijn echter niet de centrale waarden binnen het bedrijf. De centrale waarden zijn passie en geloof in het product, enthousiasme om een uitdaging aan te gaan en plezier in het samenwerken met elkaar. Deze waarden komen voort uit de oprichting van Pavino BV en zijn binden de participerende bedrijven nog steeds met elkaar.

Hierdoor hebben wij voor het concept gekozen dat onze klanten de Granitore (de schaafijsmachine) van ons in bruikleen krijgen. Het enige dat onze klant inkoopt is het product zelf, de huisgemaakte mix van Sgroppino die wij in een 5 liter Bag in Box (BIB) leveren. Dit zorgt voor kwaliteitsgarantie en gemak. Aan de ene kant is het voor onze klant gemakkelijk om ons product te bewaren aangezien de Sgroppino mix in de vriezer of koeling lang kan worden bewaard, afhankelijk van het hoeveelheidsgebruik per week. Aan de andere kant zorgt de Granitore dat het product gekoeld blijft en gemakkelijk te serveren valt in vergelijking met het a-la-minute maken van de Sgroppino. Door deze combinatie is het mogelijk om veel Sgroppino’s snel en gemakkelijk te serveren. Deze factoren in combinatie met een interessante marge zorgen ervoor dat Pavino Sgroppino een aantrekkelijk product is voor de horeca-ondernemer!

3. Hoe zijn de smaken ontwikkeld? Gelden daarbij nog bepaalde principes? Hoeveel % drank?
Wij hebben 3 smaken ontwikkeld, alle drie de smaken hebben 6% alcohol en hebben als basisingrediënten vodka, prosecco en een speciaal huisgemaakte ijssoort. De drie smaken zijn als volgt:
• Veneto: vodka, prosecco encitroenijs. Smaak: verkoelend en dorstlessend;
• Mojito: vodka, prosecco, limoenijs en munt.. Smaak: verfrissend en koel;
• Spritz: vodka, prosecco, sinaasappelijs en orange bitter. Smaak: aromatisch en sensueel.

De originele Sgroppino zoals de meeste die kennen is de Veneto. Echter hebben wij twee alternatieven, namelijk de Mojito en de Spritz. Deze smaken hebben wij aan ons assortiment toegevoegd om Sgroppino toegankelijker te maken voor een breder publiek en te kunnen schenken in een groter aantal soort (horeca-)gelegenheden. Hierdoor is Pavino Sgroppino naast onze ‘traditionele’ verkooppunten zoals restaurants, strandclubs en festivals ook een zeer goed verkoopbaar product voor clubs, grand-cafés en dance events gedurende het hele jaar door.


4. Hebben jullie voor de lancering en promotie van de mixers en refills van Pavino Sgroppino samengewerkt met bureau(s)? Welke? Ging goed?
Doordat ontwerpzaak.nl vennoot is in Pavino Sgroppino maakt deze letterlijk en figuurlijk onderdeel uit van onze onderneming. Vanaf het begin van Pavino Sgroppino is ontwerpzaak.nl verantwoordelijk voor de gehele marketing, brand-identity, logo’s, reclame- en promotiemateriaal, website enzovoorts. De lancering van Pavino Sgroppino op de Horecava van 2014 is door Ontwerpzaak geheel inhoudelijk ingevuld en vormgegeven. Mede, wellicht wel vooral, door de kwaliteiten van ontwerpzaak.nl en het samenwerkend vermogen met betrokkenen uit Pavan en Orso Bianco, hebben van Pavino Sgroppino zo’n succes gemaakt.

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn met de zaak. Wil je die delen?!
Dat klopt, de nieuwe order machines is op dit moment onderweg uit Italië! Na de Horecava 2014 en 2015 is Pavino Sgroppino zo enthousiast opgepakt in de horeca in Nederland dat wij op dit moment wederom helemaal door voorraad onze machines heen zijn! Oké, er staat er nog eentje bij mij thuis.. haha. Dus voor de geïnteresseerde die denkt morgen Sgroppino te willen verkopen mogen jullie contact met mij opnemen!

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder? Behalve Pavino Sgroppino nog andere merken / producten die jullie verkopen?
Ja zeker! Zoals ik net al vertelde is Pavan van origine maker van Italiaans ijs, desserts en patisserie voor de horeca! Dit doen ze al meer dan 20 jaar succesvol en hier zullen zej dan ook zeker verder mee gaan. Orso Bianco is sinds dit jaar importeur van Elmeco Slush- & Icecreammachines en brengt binnenkort enkele nieuwe ‘frozen’ concepts op de markt.
Ook zijn wij nu bezig vanuit Pavino BV met een gedeelte ‘events’ op te starten om onze markt te verbreden. Wij krijgen steeds meer vraag om op feesten, festivals of andere evenementen Pavino Sgroppino te schenken als origineel en luxe alternatief voor een glaasje bubbels zoals iedereen deze kent. In de komende periode zullen jullie Pavino Sgroppino dus steeds vaker voorbij zien komen.
 
Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.

tekst: Peter van Woensel Kooy

Automaat Pavino Sgroppino (hier boven) en promotieposter (detail boven artikel).
 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken