Wijchen start campagne 'Weet wat je achterlaat'

Wijchen start campagne 'Weet wat je achterlaat'
  • Algemeen
  • 7 sep 2022 @ 10:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De gemeente Wijchen is een campagne gestart om de hoeveelheid restafval van de inwoners te beperken. De campagne ‘Weet wat je achterlaat’ heeft een opvallende hoofdrolspeler: een frisgekleurd 1-kilozakje voor je restafval.

De campagne heeft een duidelijk doel: 1 kilo restafval per week, per bewoner. Dat is gemiddeld 50% minder restafval dan nu. Uit onderzoek eerder dit jaar blijkt dat Wijchenaren goed afval scheiden belangrijk vinden. Om duidelijk te maken hoeveel 1 kilo restafval is biedt Weet wat je achterlaat, exclusief voor Wijchen, opvallende 1-kilozakjes. Voor elk seizoen van het jaar is er een eigen kleur. Als je goed blijft scheiden, heb je aan een kilozakje per bewoner per week genoeg voor je restafval. ‘Ik ga meedoen’, zegt Twan van Bronkhorst, wethouder milieu in de gemeente Wijchen, ‘want ik heb nu geen flauw idee of ik het red met 1 kilo. Deze campagne maakt dat meteen duidelijk, door die kilozakjes. Dat werkt lekker direct én uitdagend.’ 

Volle Weet wat je achterlaat-zakjes kunnen gewoon mee met afvalinzamelaar Dar. De eerste rol kilozakjes (12 stuks) is gratis voor iedere Wijchenaar die meedoet. Daarvoor download je de gratis app van Weet wat je achterlaat. Deelnemers krijgen ook een fraaie waterfles cadeau. De BE O bottle, een Gelders product, is gemaakt van planten (!) en kan gewoon in de vaatwasser.

Weet wat je achterlaat is gestart op maandag 5 september, onder andere met posters in het Wijchense straatbeeld.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken