Focus op de toekomst tijdens MIE20
- B2b
- 7 feb 2020 @ 09:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Congres
- 7 feb 2020 @ 09:30
- Sjaak Hoogkamer
De 18e editie van het MIE in de Jaarbeurs/Kinepolis had op 5 en 6 februari als thema It’s all about insights en Vitality. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op de toekomst.
De openingskeynote Felienne Hermans (beoordeeld met een 9-) vertelde over programmeren, de vaardigheid van de toekomst. Daarnaast kwamen ook de komende generaties en de toekomst van Insights en Analytics volop aan bod.
Generatie Z
Populaire thema’s tijdens #MIE20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, (Sonic) Branding, Artificial Intelligence en (Persoonlijke) groei. Ruim 35% van de lezingen was dit jaar in het Engels en ruim 45% van alle lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.
Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Gedurende beide dagen verzorgde het ScanmarQED Social Media Team vanuit hier blogs, vlogs en posts waarmee het MIE doorlopend zichtbaar was op de socials. Verder heeft CRO.cafe op beide dagen met diverse interessante sprekers podcasts opgenomen, die bovendien rechtstreeks te volgen waren via de MIE-Livestream.
Karakter
Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samenwerken en moeten data science, CX, UX en research hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Voor de MOA is dit het Human Data Platform.’
Best beoordeelde lezingen
De bezoekers konden tijdens de verschillende rondes een waardering toekennen aan de presentaties. De overall top 10 best beoordeelde lezingen van MIE’20 is:
1. Generatie-Z: wat drijft ze en wat betekent dat voor merken en marketing? 9.37
Aljan de Boer - TrendsActive
2. Data visual storytelling. Even more impact with your insights 8.91
Michiel Dullaert – DePerfecteGrafiek
3. De zoektocht naar betekenis 8,78
Pauline Taks, TrendsActive
4. Maak de grote sprong voorwaarts. Stap uit je daily business. 8.63
Willem van Harrewijnen, Hans Middelhoek en Hubert van Wensen, the USP Company
5. Spazebuzz biedt een unieke blik op de aarde. 8.61
Janine Geijsen, Spacebuzz en Jan Kienhuis, Epiphany RBC
6. The 7 Sins of Marketing 8,59
Ferdinand Goetzen, 3D Hubs
7. Een eigen usibilitylab voor 0 euro 8,31
Stefan van Ballegooie, Allianz
8. Mitsuba: building a leading Asian brand in <5 months 8,24
Milou de Sain, Mitsuba en Maurice Palmen, Beautiful Lives
9. How Sir Joe has to shake things up in the soda-market 8,24
Jasper Spaargaren, Sir Joe
10. Creative Crowdsourcing – From consumer insights to game-changing ideas 8.21
Margot Schuil, InSites Consulting
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 16, 2025
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management