Focus op de toekomst tijdens MIE20

Focus op de toekomst tijdens MIE20
  • B2b
  • 7 feb 2020 @ 09:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Congres

De 18e editie van het MIE in de Jaarbeurs/Kinepolis had op 5 en 6 februari als thema It’s all about insights en Vitality. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op de toekomst.

De openingskeynote Felienne Hermans (beoordeeld met een 9-) vertelde over programmeren, de vaardigheid van de toekomst. Daarnaast kwamen ook de komende generaties en de toekomst van Insights en Analytics volop aan bod.

Generatie Z

Populaire thema’s tijdens #MIE20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, (Sonic) Branding, Artificial Intelligence en (Persoonlijke) groei. Ruim 35% van de lezingen was dit jaar in het Engels en ruim 45% van alle lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.

Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Gedurende beide dagen verzorgde het ScanmarQED Social Media Team vanuit hier blogs, vlogs en posts waarmee het MIE doorlopend zichtbaar was op de socials. Verder heeft CRO.cafe op beide dagen met diverse interessante sprekers podcasts opgenomen, die bovendien rechtstreeks te volgen waren via de MIE-Livestream.

Karakter

Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samenwerken en moeten data science, CX, UX en research hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Voor de MOA is dit het Human Data Platform.’

 Best beoordeelde lezingen

De bezoekers konden tijdens de verschillende rondes een waardering toekennen aan de presentaties. De overall top 10 best beoordeelde lezingen van MIE’20 is:

1. Generatie-Z: wat drijft ze en wat betekent dat voor merken en marketing?     9.37

Aljan de Boer - TrendsActive

2. Data visual storytelling. Even more impact with your insights                               8.91

Michiel Dullaert – DePerfecteGrafiek

3. De zoektocht naar betekenis                                                                                          8,78

Pauline Taks, TrendsActive

4. Maak de grote sprong voorwaarts. Stap uit je daily business.                                8.63

Willem van Harrewijnen, Hans Middelhoek en Hubert van Wensen, the USP Company

5. Spazebuzz biedt een unieke blik op de aarde.                                                           8.61

Janine Geijsen, Spacebuzz en Jan Kienhuis, Epiphany RBC

6. The 7 Sins of Marketing                                                                                                    8,59

Ferdinand Goetzen, 3D Hubs

7. Een eigen usibilitylab voor 0 euro                                                                                 8,31

Stefan van Ballegooie, Allianz

8. Mitsuba: building a leading Asian brand in <5 months                                            8,24

Milou de Sain, Mitsuba en Maurice Palmen, Beautiful Lives

9. How Sir Joe has to shake things up in the soda-market                                          8,24

Jasper Spaargaren, Sir Joe

10. Creative Crowdsourcing – From consumer insights to game-changing ideas  8.21

Margot Schuil, InSites Consulting

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken