Focus op de toekomst tijdens MIE20
- B2b
- 7 feb 2020 @ 09:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Congres
- 7 feb 2020 @ 09:30
- Sjaak Hoogkamer
De 18e editie van het MIE in de Jaarbeurs/Kinepolis had op 5 en 6 februari als thema It’s all about insights en Vitality. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op de toekomst.
De openingskeynote Felienne Hermans (beoordeeld met een 9-) vertelde over programmeren, de vaardigheid van de toekomst. Daarnaast kwamen ook de komende generaties en de toekomst van Insights en Analytics volop aan bod.
Generatie Z
Populaire thema’s tijdens #MIE20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, (Sonic) Branding, Artificial Intelligence en (Persoonlijke) groei. Ruim 35% van de lezingen was dit jaar in het Engels en ruim 45% van alle lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.
Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Gedurende beide dagen verzorgde het ScanmarQED Social Media Team vanuit hier blogs, vlogs en posts waarmee het MIE doorlopend zichtbaar was op de socials. Verder heeft CRO.cafe op beide dagen met diverse interessante sprekers podcasts opgenomen, die bovendien rechtstreeks te volgen waren via de MIE-Livestream.
Karakter
Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samenwerken en moeten data science, CX, UX en research hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Voor de MOA is dit het Human Data Platform.’
Best beoordeelde lezingen
De bezoekers konden tijdens de verschillende rondes een waardering toekennen aan de presentaties. De overall top 10 best beoordeelde lezingen van MIE’20 is:
1. Generatie-Z: wat drijft ze en wat betekent dat voor merken en marketing? 9.37
Aljan de Boer - TrendsActive
2. Data visual storytelling. Even more impact with your insights 8.91
Michiel Dullaert – DePerfecteGrafiek
3. De zoektocht naar betekenis 8,78
Pauline Taks, TrendsActive
4. Maak de grote sprong voorwaarts. Stap uit je daily business. 8.63
Willem van Harrewijnen, Hans Middelhoek en Hubert van Wensen, the USP Company
5. Spazebuzz biedt een unieke blik op de aarde. 8.61
Janine Geijsen, Spacebuzz en Jan Kienhuis, Epiphany RBC
6. The 7 Sins of Marketing 8,59
Ferdinand Goetzen, 3D Hubs
7. Een eigen usibilitylab voor 0 euro 8,31
Stefan van Ballegooie, Allianz
8. Mitsuba: building a leading Asian brand in <5 months 8,24
Milou de Sain, Mitsuba en Maurice Palmen, Beautiful Lives
9. How Sir Joe has to shake things up in the soda-market 8,24
Jasper Spaargaren, Sir Joe
10. Creative Crowdsourcing – From consumer insights to game-changing ideas 8.21
Margot Schuil, InSites Consulting
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing