180 Kingsday bedankt planten

180 Kingsday bedankt planten
  • Bureaus
  • 24 okt 2018 @ 10:58
  • 19966 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingCampagnesVideo

Staan we er weleens bij stil wat planten allemaal voor ons doen? Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday vragen zich dat hardop af in de volgens hen 'grootste planten-campagne sinds jaren'.

De campagne ‘Bedankt plant’ is een ode aan alles wat planten voor ons doen. Ze zorgen immers altijd voor leven in huis. Ze zuiveren de lucht, hebben positieve effecten op onze gezondheid en onze concentratie. Ook zijn ze, niet onbelangrijk, verantwoordelijk voor zo’n beetje alle zuurstof die het leven op aarde mogelijk maakt. En het enige wat ze daarvoor terugvragen, is af en toe een beetje water.

Nederig gebaar

Bloemenbureau Holland promoot planten in Europa via hun consumentenmerk Mooiwatplantendoen.nl. Monique Kemperman, over de strategie en het campagneplatform: 'Kamerplanten en mensen hebben een wederkerige relatie: wij zorgen voor hen, en zij zorgen voor ons. Dat laatste bleef lange tijd onderbelicht, omdat het niet altijd even makkelijk te vatten is. Samen met onze achterban hebben we daarom besloten het eens groots aan te pakken en met z’n allen planten te bedanken. Een eenvoudig, nederig, maar mooi gebaar, dat uitnodigt om eens bij stil te staan.'

Bram de Rooij, creative director van 180 Kingsday: 'We werken al zeven jaar voor Bloemenbureau Holland, maar dit is veruit de meest fundamentele campagne die we voor planten hebben gemaakt. De relatie tussen mensen en plant is natuurlijk – sorry – diepgeworteld dus het was hoog tijd voor deze vrolijk-serieuze ode.'

Pan-Europese campagne

De geïntegreerde campagne gaat lopen in vier landen en bestaat uit tv, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een muzikale film van 80 seconden. De film is gemaakt door The Boardroom met regisseur Alan Masferrer. De muziek is geproduceerd door Sizzer.

De campagne werd ook geactiveerd door een pop-up store: The Gardeners initieerde afgelopen week een zogenaamde Plant Bathing Studio.

Eerder deze maand riep het Bloemenbureau in een andere uiting ook al enthousiast uit: 'We hebben meer bloemen nodig!'

Credits

Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: 180 Kingsday
Productiemaatschappij: The Boardroom
Regisseur: Alan Masferrer
Muziek: Sizzer



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken