180 Kingsday bedankt planten
- Bureaus
- 24 okt 2018 @ 10:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingCampagnesVideo
- 24 okt 2018 @ 10:58
- Redactie Bureaus
Staan we er weleens bij stil wat planten allemaal voor ons doen? Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday vragen zich dat hardop af in de volgens hen 'grootste planten-campagne sinds jaren'.
De campagne ‘Bedankt plant’ is een ode aan alles wat planten voor ons doen. Ze zorgen immers altijd voor leven in huis. Ze zuiveren de lucht, hebben positieve effecten op onze gezondheid en onze concentratie. Ook zijn ze, niet onbelangrijk, verantwoordelijk voor zo’n beetje alle zuurstof die het leven op aarde mogelijk maakt. En het enige wat ze daarvoor terugvragen, is af en toe een beetje water.
Nederig gebaar
Bloemenbureau Holland promoot planten in Europa via hun consumentenmerk Mooiwatplantendoen.nl. Monique Kemperman, over de strategie en het campagneplatform: 'Kamerplanten en mensen hebben een wederkerige relatie: wij zorgen voor hen, en zij zorgen voor ons. Dat laatste bleef lange tijd onderbelicht, omdat het niet altijd even makkelijk te vatten is. Samen met onze achterban hebben we daarom besloten het eens groots aan te pakken en met z’n allen planten te bedanken. Een eenvoudig, nederig, maar mooi gebaar, dat uitnodigt om eens bij stil te staan.'
Bram de Rooij, creative director van 180 Kingsday: 'We werken al zeven jaar voor Bloemenbureau Holland, maar dit is veruit de meest fundamentele campagne die we voor planten hebben gemaakt. De relatie tussen mensen en plant is natuurlijk – sorry – diepgeworteld dus het was hoog tijd voor deze vrolijk-serieuze ode.'
Pan-Europese campagne
De geïntegreerde campagne gaat lopen in vier landen en bestaat uit tv, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een muzikale film van 80 seconden. De film is gemaakt door The Boardroom met regisseur Alan Masferrer. De muziek is geproduceerd door Sizzer.
De campagne werd ook geactiveerd door een pop-up store: The Gardeners initieerde afgelopen week een zogenaamde Plant Bathing Studio.
Eerder deze maand riep het Bloemenbureau in een andere uiting ook al enthousiast uit: 'We hebben meer bloemen nodig!'
Credits
Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: 180 Kingsday
Productiemaatschappij: The Boardroom
Regisseur: Alan Masferrer
Muziek: Sizzer
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation